Sporočanje statističnih podatkov o evidenčnih javnih naročilih
Po zadnji noveli ZJN-3 bodo morali naročniki do konca februarja 2023 sporočiti statistične podatke o evidenčnih naročilih in objaviti seznam evidenčnih naročil, oddanih v letu 2022.
Pri tem pa se v praksi odpirajo številna vprašanja, predvsem
- kdaj gre za evidenčno javno naročilo, ki ga je treba vključiti v evidenco
- in o katerih naročilih je treba sporočati statistične podatke.
Ker se v praksi večkrat zgodi, da zaradi preseženih vrednosti naročniki seznama ne želijo objaviti ali ne želijo poročati o vseh evidenčnih javnih naročilih, ki so bila oddana (ker so presegli mejne vrednosti) je potrebno dobro poznati tudi prekrškovne določbe in druge sankcije, ki jih v tem primeru lahko dodelijo.
Iz letnega poročila Državne revizijske komisije za leto 2021 namreč izhaja, da je najpogosteje ugotovljen prekršek oddaja javnega naročila brez ustrezno izvedenega postopka, kar pomeni, da je pri vprašanju, kdaj gre za evidenčno javno naročilo, treba biti še posebej pozoren.
Vsebina:
- Kdaj gre za evidenčno javno naročilo
- Zakaj je pomemben izračun ocenjene vrednost
- Zakaj v praksi prihaja do drobljena javnih naročil in kje so največji problemi
- Drobljene javnih naročil kot prekršek
- Kdaj naročnik zavezan poročati o statističnih podatkih
- Katere podatke mora vključiti v seznam in kako ga pripravi
- Kaj omogoča Portal JN
- Sankcije v primeru neobjave seznama oz nevključitve posameznih evidenčnih naročil v seznam
- Kaj izhaja iz Poročila o delu Dkom glede prekrškov zaradi neustrezno izbranega postopka
Preverite še ostala izobraževanja iz – Javna naročila, Javni sektor in Vzgoja in izobraževanje. Pomagali vam bodo razjasniti številne dileme iz prakse.