Spletno strokovno izobraževanje za strokovne delavce v vzgoji in izobraževanju
Otrok z avtističnimi motnjami v vrtcu in šoli
Kaj je avtizem in kako prepoznati otroka z AM v predšolski in šolski dobi, načini, strategije in metode dela z otroki z avtističnimi motnjami, praktični pristopi in priporočila za vzgojitelje in učitelje
+ ZBIRKA DEJAVNOSTI IN VAJ ZA PRAKTIČNO DELO
Število otrok z avtističnimi motnjami zaskrbljujoče narašča, tako pri nas kot drugje po svetu.
Otroci z avtističnimi motnjami so izjemno raznoliki, svoje težave kažejo zelo različno, o etiologiji in učinkovitih metodah pa je med vzgojitelji in učitelji še vedno malo znanega. Nekateri otroci imajo izrazitejše primanjkljaje in potrebujejo intenzivnejšo obravnavo in več podpore, medtem ko drugi z minimalno podporo in obravnavo lahko delujejo samostojno.
Zato vsak otrok z avtističnimi motnjami potrebuje izjemno individualno pot razvoja, vse dejavnosti pa morajo biti prilagojene konkretno njemu in njegovim posebnostim – samo ta pristop zagotavlja merljive učinke in vpliva na napredek posameznika.
Predavateljici:
mag. Simona Rogič Ožek,
leta 2015 se je zaposlila na Zavodu RS za šolstvo kot koordinatorica skupine za otroke s posebnimi potrebami; od leta 2019 dela kot ravnateljica Doma Cirius Kamnik
Materiali za delo – navodila, strokovne informacije, ki si jih lahko tudi shranite ali natisnete.
Zbirka metod, strategij in načinov dela z otroki z AM s primeri dejavnosti za razvoj različnih spretnosti in veščin
Zbirka videoposnetkov z navodili za pravilno izvajanje dejavnosti
Možnost dostopa kjerkoli in kadarkoli
Potrdilo o usposabljanju in pridobljenih znanjih
Po končanem izobraževanju:
- Poznali boste značilnosti otroka z avtističnimi motnjami in kako se ti znaki kažejo v različnih starostnih obdobjih.
- Pri otroku boste preko opazovanja prepoznali simptome in jih ustrezno dokumentirali za potrebe nadaljnje obravnave.
- Izvajali boste opazovanje otroka iz vidika družbene interakcije, komunikacije in razvoja govora ter posebnega/ponavljajočega vedenja.
- Na podlagi priporočil strokovnjakov boste izbrali najboljše strategije in metode dela za potrebe otroka z avtističnimi motnjami, kot so TEACH, vedenjska metoda, RDI, ESDM in ostale.
- Pripravljeni boste na učinkovito sodelovanje z vsemi strokovnjaki v terapevtskem procesu – diagnostiki, terapevti, starši in učitelji, kar bo zagotovilo učinkovito terapijo.
- Prejeli boste pripravljen paket materialov za delo z otrokom: primeri dejavnosti, igre, vaje in scenariji, ki so prilagojeni starosti in razvojnim potrebam.
Intenzivne spletne delavnice so pripravljene na način, da vam pomagajo odgovoriti na vprašanja:
- Kako natančno prepoznati simptome avtističnih motenj pri otroku in tudi nespecifične simptome, da ne zamudite obdobja, ko z ustreznimi prilagoditvami in strategijami dosežete optimalen razvoj?
- Katere terapevtske metode priporočajo specialisti pri delu z otroki z avtizmom in kateri od njih dajo merljive rezultate?
- Kako spodbujati razvoj komunikacije, govorno-jezikovnih in socialnih veščin pri otroku z avtističnimi motnjami?
Izobraževanje je pripravljeno v skladu s Pravilnikom o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive in ga lahko uveljavljate v vlogi za napredovanje v višji naziv.
Potek izobraževanja
Vsa gradiva so dostopna v spletni učilnici Forum Akademija.
TRAJANJE: celotno izobraževanje traja najmanj 16 pedagoških ur, kar je tudi navedeno na potrdilu, ki ga boste prejeli ob koncu izobraževanja
OBLIKA IZOBRAŽEVANJA: spletne delavnice z videoposnetki primerov dejavnosti, pisnim gradivom, zbirko vaj in interakcijo s predavateljico preko spletne učilnice
KOMU JE NAMENJENO: učiteljem, vzgojiteljem v vrtcu, pedagogom, svetovalnim delavcem, izvajalcem dodatne strokovne pomoči, inkluzivnim in specialnim pedagogom ter delovnim terapevtom v zdravstvu in staršem
KAKO POTEKA: Vsebine izobraževanja so v obliki pisnih gradiv in videoposnetkov, zbirke dejavnosti in vaj, imate tudi možnost pogovora s predavateljico o vsebinah in lastnih primerov iz prakse. Čas, kdaj boste gradivo predelali, si določite sami, saj se posamezni moduli izvajajo preko spletne učilnice. Vse aktivnosti v spletni učilnici se sproti beležijo – tako lahko obravnavo gradiv vmes prekinete in naslednjič nadaljujete, kjer ste ostali. Na koncu vsakega modula je preverjanje znanja; šele ko ga opravite, lahko začnete z izobraževanjem v okviru naslednjega modula. Spletna učilnica se zapre dva meseca po zadnjem modulu.
Vsebina izobraževalnega programa Otrok z avtističnimi motnjami:
Gradivo + vzorci
- Otroci z avtističnimi motnjami
- Začetki sistemskega urejanja področja avtizma v Sloveniji in novosti v vzgoji in izobraževanju
- Opredelitev avtizma in možni vzroki
- Prepoznavanje otroka z avtističnimi motnjami
- Značilnosti otrok z avtističnimi motnjami
- Kako vzgojitelji/učitelji prepoznate značilne in neznačilne simptome in kako strokovnjaki pravilno diagnosticirajo avtistične motnje (kaj iskati pri poglobljenih razgovorih in opazovanju otroka)
- Pomen zgodnje pomoči za podporo razvoju otrok z avtizmom.
Gradivo + vzorci + videoposnetki
- Splošna priporočila za delo z otroki z avtističnimi motnjami
- Strategije in metode pri delu z otrokom z avtističnimi motnjami
- Pregled terapevtskih pristopov in tehnik (TEACCH, vedenjska metoda, RDI, opcijska metoda, metoda ESDM, model DIR / Floortime, metoda 3i) – ali se lahko kombinirajo različne vrste terapij?
- Načela dela z otrokom z AM v kontekstu komunikacijskih motenj, nepravilnosti v socialnem delovanju, razvoj kognitivnih funkcij in razvoj predšolskih in šolskih spretnosti.
Gradivo + vzorci + videoposnetki
- Praktična pravila za načrtovanje dejavnosti v vrtcu in šoli
- Učenje socialnih veščin kot metoda terapije za starejše otroke.
- Učenje otrok z avtističnimi motnjami emocionalno-socialnih veščin
- Učenje otrok z avtističnimi motnjami emocionalno-socialnih veščin – metode
- Komunikacija pri otrocih z avtističnimi motnjami
- Značilnosti socialne komunikacije in interakcije otrok z avtističnimi motnjami
- Ocena komunikacijskih in govorno-jezikovnih veščin otrok z avtističnimi motnjami
- Splošne strategije za izboljšanje komunikacije z otroki z avtističnimi motnjami
- Razvoj socialne interakcije pri otrocih z avtističnimi motnjami
- Najpogostejše napake pri obravnavi otrok z AM
Gradivo + vzorci
- Pripravljene igre, vaje, načrtovane delavnice za skupinski in individualni pouk:
- Socialna integracija
- Govorno-jezikovni razvoj in razvoj komunikacije
- Senzorični izzivi
Preverite še ostala izobraževanja iz – Vzgoja in izobraževanje. Pomagali vam bodo razjasnili številne dileme iz prakse.
Želite izvedeti še več? Preberite aktualni prispevek kako prepoznati otroka z avtistično motnjo.