Ste že kdaj poskusili komunicirati z orodji umetne inteligence? Prvo srečanje s ChatGPT-jem je lahko razočaranje, saj je treba obvladati tudi način postavljanja vprašanj, da bi v orodju dobili kakovosten odziv.
Evropska komisija je uporabo orodij umetne inteligence v izobraževanju pred kratkim opredelila kot visoko tvegano in podpira predlog za uvedbo strožjih pravil in zahtev, pod katerimi bi umetna inteligenca lahko vstopala v šolski prostor. Ne glede na to jo učenci in dijaki uporabljajo in jo tudi bodo. Tako je prepoved uporabe ChatGPT-ja in ostalih orodij umetne inteligence v šoli nesmiselna, je pa s pravim pristopom lahko zelo učinkovito učno orodje učencem in dijakom ter podpora učitelju.
Kot učitelj ali ravnatelj šole se vsak dan ukvarjate z e-pošto staršev, pripravljate besedila za ustna in pisna ocenjevanja znanja, se mučite s pripravo pisnih testov, da bodo v skladu s stroko, in domov nosite kupe dokumentacije. 1001 administrativna zadeva vam vzame veliko časa in nato počasi zmanjkuje moči, da bi delali samo s učenci in dijaki. Izkoristite svoj čas za to, kar resnično radi počnete, rutino administracije pa prepustite orodjem umetne inteligence.
Orodja UI so največji tehnološki dosežek po uvedbi interneta in so lahko v izjemno podporo tudi učiteljem in drugim zaposlenim. Kot z vsako novostjo, ki spreminja vaš način dela, se tudi glede umetne inteligence sprašujete:
- Ali je umetna inteligenca res prihodnost poučevanja in učenja?
- Katera lahko orodja umetne inteligence učitelju ter ostalim zaposlenim olajšajo načrtovanje pedagoškega dela, spremljanje uspešnosti in tudi ocenjevanja znanja učencev in dijakom, administracijo?
- Ali nam umetna inteligenca res lahko prihrani čas in olajša delo?
- Kako lahko umetna inteligenca pomaga učiteljem z didaktičnega vidika pri pripravi na pouk v posameznih fazah pouka?
- Katera so orodja UI za učinkovitejšo predstavitev in razlago učne snovi, ponudbo ustreznih oblik in metod dela pri poučevanju in kako jih uporabljati?
- Kako naj učence in dijake vodim, da bodo orodja umetne inteligence uporabljali s pravo mero kritične presoje in tako tudi vrednotili rezultate oziroma odgovore, ki jih orodje ponudi?
- Kako uporabljati ChatGPT – kaj je prosto dostopno in kdaj je storitev plačljiva?
Namen izobraževanja
Namen izobraževanja je učiteljem predstaviti orodja umetne inteligence, predvsem ChatGPT, in njihovo možno uporabo za lažje opravljanje kakovostnega pedagoškega dela.
Na konkretnih primerih iz prakse bo prikazano, na kakšen način nam lahko ta orodja pomagajo, na kakšen način so njihovi rezultati nezadostni in na katerih področjih je lahko njihova uporaba tvegana.
Osredotočili se bomo na področje administrativnega dela, ki ga mnogi strokovni delavci, ravnatelji, tajnice in drugi zaposleni dojemajo kot breme. Pokazali vam bomo nasvete za lažjo komunikacijo s starši ali zagotavljanje povratnih informacij.
Predavatelj
dr. Sašo Dolenc
Fizik in urednik spletnega časopisa za populacijo znanosti Kvarkadabra, strokovnjak za uporabo orodij na področju umetne inteligence v vzgoji in izobraževanju.
_
_