Predlog novega zakona o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami in strokovne usmeritve v pedagoško prakso prinašajo nove izzive in odpirajo nova vprašanja.
4. strokovno srečanje: Delo z otroki s posebnimi potrebami in učnimi težavami 2020
Tema: Obravnava otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami po novem
Otroci in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi težavami so v vrtcu in šoli zelo opazni, so pogosta tema na sestankih in vedno večji vzgojni izziv vseh pedagoških delavcev, saj s svojim neustreznim vedenjem zelo opozarjajo nase. O njih in o tem, kaj in kako z njimi delati, še vedno vemo premalo – tudi zato, ker so njihove težave zelo kompleksne in potrebujejo izjemno premišljeno individualno pomoč.
Neustrezna obravnava in pomoč pa tako kratkoročno kot dolgoročno lahko naredita veliko škode. Tako najnovejša pedagoška spoznanja zahtevajo tudi razvoj pravne ureditve obravnave, ki bo ponudila celostne rešitve, s katerimi tem otrokom in mladostnikom lahko učinkovito pomagamo.
Z namenom, da se seznanite s pravno ureditvijo ter novimi sistemskimi rešitvami, predvsem pa da dobro poznate otroke in mladostnike s čustvenimi in vedenjskimi težavami ter s kakšnimi motnjami se spopadajo, smo v sodelovanju z vrhunskimi strokovnjaki pripravili aktualne teme, ki vam bodo v pomoč pri obravnavi teh otrok in mladostnikov.
Srečanje bodo vodili najuglednejši slovenski strokovnjaki: dr. Mitja Krajnčan, Olga Rupnik Krže, mag. Polona Šoln Vrbinc in dr. Manica Jakič Brezočnik.
Vabljeni na srečanje, ki ga ne smete zamuditi – vaša praksa naj sledi zakonskim določbam in strokovnim usmeritvam.
Predlog novega zakona o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami in strokovne usmeritve v pedagoško prakso prinašajo nove izzive in odpirajo nova vprašanja.
Udeleženci prejmete potrdilo o strokovnem izobraževanju s programom, strokovno srečanje traja 8 pedagoških ur.
1. Kdo so otroci in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami (dr. Mitja Krajnčan), 9.05–10.35
- Razumevanje čustvenih, vedenjskih in socialnih težav, oblike težav in motenj
- Vzroki nastanka in vpliv na povečevanje težav
- Čustvene, vedenjske in socialne težave in motnje – kako jih prepoznati
- Razlikovanje med težavo ter motnjo
2. Vsakdanje delo z otroki in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami (Olga Rupnik Krže), 10.05–11.40
- Družina, socialna mreža in strokovne institucije, ki se srečujejo z otrokom s čustveno in vedenjsko motnjo
- Prepoznavanje in soočanje z otrokom in mladostnikom ter njegovim agresivnim vedenjem
- Naloge strokovnega delavca pri obravnavi otroka in mladostnika s čustveno in vedenjsko motnjo
3. Kako sedaj in kako bi po novem – obstoječa mreža obravnave otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami v vzgoji in izobraževanju in nove sistemske spremembe, predvidene z novim zakonom (Polona Šoln Vrbinc, dr. Manica Jakič Brezočnik), 12.10–15.30
- Obstoječa mreža obravnave otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami v vzgoji in izobraževanju – kako po trenutni zakonodaji poteka pomoč in obravnava
- Predstavitev novega Zakona o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami v vzgoji in izobraževanju
- Kakšne sistemske spremembe prinaša ta nov zakon in kako vpliva na postopke, ki jih vodijo strokovni delavci v VIZ
- Razprava, primeri dobre prakse in izkušnje