Promocija zdravja na delovnem mestu – poskrbite za zdravje in dobro počutje zaposlenih.
S skrbjo za zmanjšanje stresa in duševno zdravje zaposlenih zmanjšajte bolniške odsotnosti, povečajte motivacijo in storilnost, izboljšajte delovno okolje in okrepite blagovno znamko delodajalca.
Na stres in posledično duševno zdravje vplivajo mnogi dejavniki. Stanje duševnega zdravja prebivalstva v Evropi je bilo že pred izbruhom pandemije COVID-19 zaskrbljujoče. V posebnem poglavju poročila Pregled zdravstva: Evropa 2020 je navedeno, da ima težave z duševnim zdravjem približno 84 milijonov ljudi v EU. Skupni stroški za duševne težave v vseh 28 državah članicah EU so ocenjeni na več kot 4 % BDP ali več kot 600 milijard evrov.
Vir: https://ec.europa.eu/health/non-communicable-diseases/mental-health_sl
Obvladovanje stresa, skrb za duševno zdravje in dobro počutje so neločljivo povezani. Nanje vplivajo številni ukrepi v različnih sektorjih, med drugim na področju izobraževanja, zdravja, zaposlovanja, socialnega vključevanja in prizadevanj za odpravo revščine.
Skrb za zmanjšanje stresa in dobro duševno počutje na delovnem mestu pa je zaveza in odgovornost delodajalcev in zaposlenih. Delovno okolje lahko krepi ali pa poslabšuje stres in naše duševno zdravje. Pa tudi sami lahko naredimo veliko za svoje dobro duševno zdravje pri delu, za boljše počutje ter zmanjšanje stresa, kar prispeva tudi k večji varnosti pri delu in preprečevanju poškodb ter obolenj, povezanih z delom.
Pandemija COVID-19 je še poslabšala stanje mnogih, saj je povzročila strah, osamitev, negotovost, izgubo stabilnosti, dohodka in izgubo bližnjih. S pandemijo povezana gospodarska kriza je še bolj obremenila duševno zdravje in stisko, le-to se že kaže v višjih stopnjah stresa, tesnobe in depresije. Negativne posledice pandemije na duševno zdravje so tako jasno opazne tudi med zaposlenimi na delovnih mestih.
Vir: NIJZ
Zakaj se splača vlagati v krepitev duševnega zdravja pri delu?
Pogovor s predavateljico, dr. Ditko Vidmar
Po podatkih ZZZS v Sloveniji dnevno izostane od dela zaradi bolezni ali poškodb skoraj 40.000 ljudi.
Nadomestila plač med začasno zadržanostjo od dela pa znašajo okoli 450 milijonov EUR na leto, kar v Sloveniji znese okoli 1.650 EUR na zaposlenega na leto oziroma eno povprečno slovensko plačo. Po predvidevanjih se bodo te številke še povečale, a delodajalci, ki z vlaganjem v promocijo zdravja in skrbjo tudi za duševno zdravje ter dobro počutje zaposlenih, v povprečju lahko pričakujejo od 12 do 36-odstotno zmanjšanje bolniškega staleža v 3–5 letih.
Izziv skrbi za dobro počutje zaposlenih tudi s promocijo zdravja, za duševno zdravje zaposlenih, za ohranjanje zdravih delovnih mest in odnosov med zaposlenimi, postaja čedalje bolj zapleten.
Z letošnjo temo posveta želimo spodbuditi in se osredotočiti predvsem na opolnomočenje tako zaposlenih kot delodajalcev, da bodo s skupnimi akcijami in sodelovanjem premagovali stres, izboljšali delovno okolje, skrbeli za pozitivno duševno zdravje ter tako vzpostavili delovna mesta in okolje, kjer so bodo zaposleni počutili varno.
Kaj boste pridobili z udeležbo na posvetu?
Koristi za podjetja/organizacije/ustanove so očitne in merljive:
- učinek skrbi za duševno zdravje s promocijo zdravja je dolgoročno predvsem za znižanje kazalnikov negativnega zdravja (bolniškega dopusta, poškodb pri delu, poklicnih bolezni, invalidnosti);
- ukvarjanje z zaposlenimi in skrb za njihovo zdravje poveča motivacijo zaposlenih in izboljšuje delovno ozračje (izboljšan odnos slehernega zaposlenega do dela, delovnega okolja, menedžmenta, podjetja). Posledice so večja fleksibilnost, bolj odprta komunikacija in večja pripravljenost sodelovati v podjetju;
- skrb za duševno zdravje s promocijo zdravja pri delu vodi do večje dodane vrednosti, saj občutno prispeva k večji inovativnosti in ustvarjalnosti, k večji kakovosti izdelkov in storitev ter k večji delovni storilnosti (višji prihodki podjetju/organizaciji);
- promocija zdravja pri delu ter skrb za duševno zdravje ter dobro počutje zaposlenih pa je tudi dejavnik prestiža, saj prispeva k izboljšani blagovni znamki delodajalca (humanizacija dela in delovnega okolja, večja skrb za zaposlene in okolje). Vse to daje podjetju tudi večjo vrednost na trgu, večjo konkurenčnost in kakovost poslovanja.
Program se v skladu z 10. členom Pravilnika o stalnem strokovnem usposabljanju na področju varnosti in zdravja pri delu (Uradni list RS, št. 78/19, 164/20) točkuje z 8 točkami.
Predavateljice
Dr. Ditka Vidmar
V okviru Nacionalnega programa duševnega zdravja, Programa Mira, vodi Interdisciplinarno delovno skupino za duševno zdravje aktivnih na trgu dela.
Florence Maria Bratuž
Je čustveno inspiracijski coach za uvajanje sprememb razmišljanja in poslovanja, avtorica knjige “Odzovi se na klic, zaživi svoj poklic!”.
Sanela Banovič, dr. med.
Zdravnica v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana na Kliničnem oddelku za gastroenterologijo.
Komu priporočamo udeležbo?
Udeležbo na posvetu priporočamo tako HR oddelkom, pooblaščencem za VZD kot vodjem oddelkov direktorjem ter vsem, ki se v podjetju ukvarjajo s promocijo zdravja, z bolniško odsotnostjo, s skrbjo za zaposlene, z obvladovanjem psihosocialnih tveganj in zdravimi delovnimi mesti.
Program
1. del: Podpora delovnim organizacijam pri skrbi za dobro duševno počutje in preprečevanju težav na področju duševnega zdravja v okviru Nacionalnega programa Mira
Ditka Vidmar, univ. dipl. biol., Vodja skupine za duševno zdravje aktivnih na trgu dela, Program MIRA (45 minut)
- Globalni in nacionalni izzivi in trendi na področju duševnega zdravja pri delu
- Zakaj se splača vlagati v krepitev duševnega zdravja pri delu?
- Kako obvladovati psihosocialna tveganja v delovnih okoljih ter kako ukrepati ob težavah?
- Na katere strokovnjake se lahko delovne organizacije obrnejo za pomoč pri svojih prizadevanjih za krepitev duševnega zdravja pri delu?
2. del: Čustva in njihova vloga pri razumevanju sebe
Florence Maria Bratuž, Čustveno inspiracijski coach, avtorica knjige Odzovi se na klic, zaživi svoj poklic! (1,5 ure)
- Zakaj pride do duševnih stisk?
- Čustva in njihova vloga pri razumevanju sebe
- Kako do več življenjske energije?
- Kako si dnevno lahko pomagamo sebi?
3. del: Osebno ravnanje zaposlenih na delovnem mestu v novi realnosti
Sanela Banović (1,5 ure)
- Optimizem v času negotovosti
- Zaupanje vase in sodelavce
- Biti vzpodbuden in motiviran v času post stresne situacije
- Pomen preventive in dobra psihofizična kondicija
- Tehnike premagovanja stresa
Na srečanju sodelujejo izjemne strokovnjakinje, imate možnost zastavljanja vprašanj in aktivnega sodelovanja.
Svoja mnenja in vprašanja nam lahko pošljete že pred pričetkom na naslov: [email protected]
Pridobite potrdilo o udeležbi
Potrdilo o udeležbi na posvetu je referenčna listina Forum Akademije, s katero imetnik dokazuje delodajalcu kompetentnost za izvajanje del, hkrati pa omogoča prepoznavnost in mobilnost na trgu dela.
