Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Dejavnosti na infrastrukturnem področju, kje se izvajajo naročila po Zakonu o javnem naročanju

Dejavnosti na infrastrukturnem področju, kje se izvajajo naročila po Zakonu o javnem naročanju

Infrastrukturno področje pomeni področje javnega naročanja, kadar naročnik, ki opravlja eno ali več dejavnosti na vodnem, energetskem, transportnem področju in področju poštnih storitev, ki so zajete v 13. do 19. členu ZJN-3, naroča blago, storitve ali gradnje za opravljanje te oziroma teh dejavnosti (22. točka prvega odstavka 2. člena ZJN-3). Direktiva 2014/25 ne uporablja pojma infrastrukturno področje in zato tudi ne vsebuje njegove opredelitve. ZJN-3 je torej ta pojem samostojno opredelil, vendar pojem in opredelitev nista skladna, saj opredelitev kaže na to, kdaj se nabavo naročnika, ki opravlja dejavnosti iz 13. do 19. člena ZJN-3 (podpoglavje 1.5), šteje za javno naročilo. Infrastrukturno področje (tudi infrastrukturni sektor), kar je pojem, ki ga je sicer mogoče zaslediti že v teoriji1 in praksi2 pri uporabi predpisov pred ZJN-3, predstavlja le nadpomenko za pojme, ki naštevajo dejavnosti iz 13. do 19. člena ZJN-3 in so enake tistim dejavnostim, ki so naštete v 8. do 14. členu Direktive 2014/25. To so dejavnosti, pri katerih se še naprej domneva, da niso neposredno izpostavljene konkurenci na trgih, do katerih dostop ni omejen, saj nacionalni organi lahko še naprej vplivajo na ravnanje teh naročnikov, tudi z udeležbo v njihovem kapitalu in zastopanostjo v njihovih upravnih, vodstvenih ali nadzornih organih (prim. prvo poved iz prvega odstavka 30. člena ZJN-3 in gl. uvodno izjavo 1 Direktive 2014/25). Ta področja so plin in toplota (13. člen ZJN-3), električna energija (14. člen ZJN-3), voda (15. člen ZJN-3), storitve prevoza (z nekaterimi prevoznimi sredstvi) (16. člen ZJN-3)3, pristanišča in letališča (17. člen ZJN-3), poštne storitve (18. člen ZJN-3) ter črpanje nafte in plina ter iskanje ali izkopavanje premoga ali drugega trdnega goriva (19. člen ZJN-3). Nabor dejavnosti iz ZJN-3 ni širši od nabora dejavnosti iz Zakona o javnem naročanju na vodnem, energetskem, transportnem področju in področju poštnih storitev (Uradni list RS, št. 128/2006 s sprem.; v nadaljevanju: ZJNVETPS), pač pa se je, enako kot na ravni Direktive 2014/25, zožil za dejavnost iskanja nafte in plina, saj je bilo ugotovljeno, da je v tem sektorju neprestano prisoten tolikšen konkurenčni pritisk, da disciplina javnega naročanja, ki jo prinašajo pravila Unije o javnem naročanju, ni več potrebna (gl. uvodno izjavo 25 Direktive 2014/25).

Dejavnosti iz 13., 14. in 15. člena ZJN-3 se nanašajo na zagotavljanje ali upravljanje stalnih omrežij, ki so namenjena zagotavljanju javne storitve v zvezi s proizvodnjo, transportom ali distribucijo plina ali toplote, električne energije oziroma vode (alinee a prvega odstavka 13., 14. oziroma 15. člena ZJN-3) in dobavo plina ali toplote, električne energije oziroma vode takšnim omrežjem (alinee b prvega odstavka 13.,14. oziroma 15. člena ZJN-3). Pri dejavnosti storitev prevoza iz 16. člena ZJN-3 ni zahteve, da mora biti omrežje stalno in da je torej fizično (prim. prevoz z avtobusom). Dejavnost prevoza je omejena na tiste prevoze, ki so določeni v prvem odstavku 16. člena ZJN-3, zato se ne razširi na npr. prevoz z ladjami ali letali.