Direktiva 2014/23 določa pravila o postopkih naročanja, ki jih izvedejo javni naročniki in naročniki s koncesijami, katerih ocenjena vrednost ni manjša od mejnih vrednosti iz člena 8 (prvi odstavek 1. člena Direktive 2014/23), v 46. in 47. členu pa ureja tudi vprašanja, ki se nanašajo na pravno varstvo, saj spreminja Direktivo 89/665/EGS Sveta z dne 21. decembra 1989 o usklajevanju zakonov in drugih predpisov o uporabi revizijskih postopkov oddaje javnih naročil za preskrbo in javnih naročil za gradnje (UL L 395 z dne 30. 12. 1989; v nadaljevanju: Direktiva 89/665) (46. člen Direktive 2014/23) in Direktivo Sveta 92/13/EGS z dne 25. februarja 1992 o uskladitvi zakonov in drugih predpisov o uporabi pravil Skupnosti za oddajo javnih naročil podjetij na vodnem, energetskem, transportnem in telekomunikacijskem področju (UL L 76 z dne 23. 3. 1992, v nadaljevanju: Direktiva 92/13) (47. člen Direktive 2014/23).
Ob upoštevanju 1. člena Delegirane uredbe Komisije (EU) 2015/2172 z dne 24. novembra 2015 o spremembi Direktive 2014/23/EU Evropskega parlamenta in Sveta glede mejnih vrednosti za uporabo v postopkih za oddajo naročil (v nadaljevanju: Delegirana uredba 2015/2172), ki velja od 1. 1. 2016 (2. člen Delegirane uredbe 2015/2172), vrednost iz (prvega odstavka) 8. člena 2014/23 znaša 5.225.000 eurov.
V skladu s 1. točko 5. člena Direktive 2014/23 v Direktivi 2014/23 pojem »koncesije« pomeni koncesije za gradnje ali koncesije za storitve, kakor je opredeljeno v točkah (a) in (b):
»koncesija za gradnje« pomeni pisno sklenjeno odplačno pogodbo, s katero eden ali več javnih naročnikov ali naročnikov izvedbo gradenj zaupa enemu ali več gospodarskim subjektom, pri čemer je nadomestilo zgolj pravica do uporabe gradenj, ki so predmet pogodbe, ali ta pravica skupaj s plačilom;
»koncesija za storitve« pomeni pisno sklenjeno odplačno pogodbo, s katero eden ali več javnih naročnikov ali naročnikov opravljanje in upravljanje storitev, razen izvajanja gradenj iz točke (a), zaupa enemu ali več gospodarskim subjektom, pri čemer je nadomestilo zgolj pravica do uporabe storitev, ki so predmet pogodbe, ali ta pravica skupaj s plačilom.
Podelitev koncesije za gradnje ali storitve pomeni, da se operativno tveganje pri izvajanju teh gradenj ali storitev prenese na koncesionarja in vključuje tveganje, povezano s povpraševanjem, ali tveganje, povezano z dobavo, ali oboje. Šteje se, da koncesionar prevzame operativno tveganje, če pod običajnimi pogoji delovanja ni zagotovljeno, da se mu bodo povrnile naložbe ali stroški, ki nastanejo pri izvajanju gradenj ali storitev, ki so predmet koncesije. Del tveganja, ki se prenese na koncesionarja, vključuje dejansko izpostavljenost tržnim nepredvidljivostim, kar pomeni, da ocenjena morebitna izguba za koncesionarja ni zgolj nominalna ali zanemarljiva.
Operativno tveganje bi bilo treba razumeti kot tveganje, ki je posledica izpostavljenosti tržnim nepredvidljivostim in je povezano s povpraševanjem ali dobavo oziroma tako s povpraševanjem kot dobavo. Tveganje, povezano s povpraševanjem, je tveganje glede dejanskega povpraševanja po gradnjah ali storitvah, ki so predmet pogodbe. Tveganje, povezano z dobavo, je tveganje pri izvedbi gradnje ali opravljanju storitev, ki so predmet pogodbe, zlasti tveganje, da opravljene storitve ne bodo ustrezale povpraševanju (tretja, četrta in peta poved iz uvodne izjave 20 Direktive 2014/23).
Uvodno pojasnilo 81 Direktive 2014/23, ki se glasi: »Da se zagotovita ustrezno sodno varstvo kandidatov in ponudnikov v postopkih podelitve koncesij ter učinkovito uveljavljanje te direktive in načel PDEU, bi bilo treba Direktivo Sveta 89/665/EGS ter Direktivo Sveta 92/13/EGS uporabljati tudi za koncesije za storitve in koncesije za gradnje, ki jih podelijo javni naročniki in naročniki. Direktivi 89/665/EGS in 92/13/EGS bi bilo zato treba ustrezno spremeniti.«, sporoča namen sprejema 46. in 47. člena Direktive 2014/23.
S 46. členom Direktive 2014/23 se je spremenil prvi odstavek 1. člena Direktive 89/665 tako, da drugi pododstavek prvega odstavka 1. člena Direktive 89/665 določa, da se Direktiva 89/665 uporablja tudi za koncesije iz Direktive 2014/23, ki jih podelijo naročniki, razen če so take koncesije izključene v skladu s členi 10, 11, 12, 17 in 25 Direktive 2014/23, tretji pododstavek prvega odstavka 1. člena Direktive 89/665 pa določa, da naročila v smislu Direktive 89/665 zajemajo javna naročila, okvirne sporazume, koncesije za gradnje in storitve in dinamične nabavne sisteme. Skladno s četrtim pododstavkom prvega odstavka 1. člena Direktive 89/665 države članice sprejmejo potrebne ukrepe, da se v zvezi z naročili s področja uporabe Direktive 2014/24 ali Direktive 2014/23 zagotovi učinkovita in zlasti čim hitrejša revizija odločitev, ki so jih sprejeli naročniki, skladno s pogoji, določenimi v členih 2 do 2f Direktive 89/665, ker je bilo s takšnimi odločitvami kršeno pravo Unije na področju javnih naročil ali nacionalni predpisi o prenosu tega prava.
S 46. členom Direktive 2014/23 ni bilo poseženo v 2. člen Direktive 89/665.
Tako je v prvem odstavku 2. člena Direktive 89/665 določeno, da države članice zagotovijo, da sprejeti ukrepi v zvezi z revizijskimi postopki, določenimi v 1. členu Direktive 89/665, vključujejo zagotovitev pooblastil, da:
se kar najbolj zgodaj in z začasnimi postopki sprejmejo začasni ukrepi, s katerimi naj bi se odpravile domnevne kršitve ali preprečilo nadaljnje škodovanje zadevnim interesom, vključno z ukrepi, s katerimi se začasno prekine ali zagotovi začasna prekinitev postopka oddaje javnih naročil ali izvajanje katere koli odločitve, ki jo sprejme naročnik;
se razveljavi ali zagotovi razveljavitev protizakonito sprejetih odločitev, vključno z odpravo diskriminatornih tehničnih, ekonomskih ali finančnih specifikacij v razpisu, razpisni dokumentaciji ali v katerih koli drugih dokumentih, ki se nanašajo na postopek oddaje javnega naročila;
se dodeli nadomestilo za škodo osebam, ki so bile oškodovane zaradi kršitve.
Skladno z drugim odstavkom 2. člena Direktive 89/665 se pooblastila, navedena v prvem odstavku 2. člena Direktive 89/665 ter členih 2d in 2e Direktive 89/665, lahko prenesejo na ločene organe, ki so pristojni za različne vidike revizijskega postopka.
S 47. členom Direktive 2014/23 se spreminja Direktiva 92/13, ki se uporablja za določena javna naročila iz Direktive 2014/25/EU (prvi pododstavek prvega odstavka 1. člena Direktive 92/13) in za koncesije iz Direktive 2014/23 (tretji pododstavek prvega odstavka 1. člena Direktive 92/13).
S 47. členom Direktive 2014/25 ni bilo poseženo v 2. člen Direktive 92/13, ki ureja vprašanja pravnega varstva vsebinsko podobno kot 2. člen Direktive 89/665.