Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Dopolnjevanje, popravljanje, spreminjanje in pojasnjevanje ponudb po ZJN-2

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnem naročanju (ZJN-2E), ki je leta 2014 noveliral tedaj veljavni ZJN-2, je spremenil definicijo formalno nepopolne ponudbe. Formalno nepopolna ponudba je bila definirana kot tista, ki je bila pravočasna in ni bila popolna ali je vsebovala napake v delih, ki niso vplivali na njeno razvrstitev glede na merila […]

Dopolnjevanje, popravljanje, spreminjanje in pojasnjevanje ponudb po ZJN-3

Veljavni Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) je odpravil definicijo formalno nepopolne ponudbe in nekoliko spremenil določbe, ki se nanašajo na dopolnjevanje, pojasnjevanje, popravo in spreminjanje ponudb. ZJN- 3 pozna le dopustno ponudbo za katero morajo biti v skladu z 29. točko prvega odstavka 2. člena ZJN-3 izpolnjeni […]

Praksa DKOM glede dopolnjevanja, popravljanja, spreminjanja in pojasnjevanja ponudb

Državna revizijska komisija je od začetka veljavnosti ZJN-3 že sprejela nekaj odločitev, v katerih so podana izhodišča nove prakse na področju pojasnjevanja, dopolnjevanja in spreminjanja ponudb. Sklep št. 018-140/2016-6: Nedopustnost dvakratnega pozivanja k dopolnitvi ESPD obrazca V zadevi št. 018-140/2016-6 se je Državna revizijska komisija ukvarjala […]

Dopustne dopolnitve ponudbe

Uvod Nova ureditev ZJN-3 bistveno drugače, kot je bilo to urejeno v ZJN-2, ureja vprašanje, kdaj in pod kakšnimi pogoji lahko ponudnik po roku za oddajo ponudb spremeni, dopolni in pojasni svojo ponudbo, da bo takšno ravnanje še dopustno. Seveda ni sporno, da je odločitev o tem, ali bo ponudnik to sploh […]

Dopustna odprava napačno zapisane stopnje DDV v predračunu

V praksi javnega naročanja včasih pride do primerov, ko ponudniki v ponudbenem predračunu v posameznih postavkah obračunajo napačne stopnje DDV. Do takšne napake velikokrat ne pride zaradi malomarnosti ali nepazljivosti ponudnikov, temveč zaradi nejasnosti glede vprašanja, kakšna je pri posameznem artiklu pravilna stopnja DDV. V sklepu št. […]

Ali podpisana in žigosana krovna izjava ponudnika, s katero izjavlja, da se v celoti strinja in sprejema razpisne pogoje naročnika za izvedbo javnega naročila, lahko nadomesti posamezna, v razpisu izrecno zahtevana dokazila

Glede dopolnjevanja ponudb je bilo v teh vsebinah že veliko napisnega, kljub temu pa velja opozoriti na nekatera v praksi pogosta vprašanja, med drugim, ali podpisana in žigosana krovna izjava ponudnika, s katero izjavlja, da se v celoti strinja in sprejema razpisne pogoje naročnika za izvedbo javnega naročila, lahko nadomesti posamezna, v razpisu izrecno zahtevana […]

Praksa DKOM o dopolnjevanju ponudb

V skladu z določbo 89. člena ZJN-3 lahko naročnik v primeru, če so informacije ali dokumentacija, ki jih morajo predložiti ponudniki, nepopolne ali napačne oziroma če posamezni dokumenti manjkajo, zahteva, da ponudniki v ustreznem roku predložijo manjkajoče dokumente ali dopolnijo, popravijo ali pojasnijo ustrezne informacije ali dokumentacijo, pod pogojem, da […]

Kdaj lahko naročnik ponudnika pozove na dopolnitev ponudb?

Osnovno pravilo je, da lahko naročnik pozove ponudnika na pojasnilo, če: so ali se zdijo informacije ali dokumentacija, ki jih morajo predložiti gospodarski subjekti, nepopolne ali napačne oziroma če posamezni dokumenti manjkajo; kadar določenega dejstva naročnik ne more preveriti sam; se informacije oziroma dokumentacija nanaša izključno na takšne elemente ponudbe, katerih obstoj pred iztekom roka, […]

Ali je naročnik v postopku pregleda in ocenjevanja ponudb dolžan ponudnika, čigar ponudbo pregleduje, pozvati, da ponudbo pojasni, spremeni ali da jo dopolni?

Ne glede na temeljna načela javnega naročanja, naročniku v postopku pregleda in vrednotenja ponudb ni mogoče naložiti, da bi moral ponudnika, čigar ponudba ne izpolnjuje vseh njegovih zahtev, pozvati k dopolnitvi. Pozivanje k pojasnjevanju, dopolnjevanju ali popravku ponudb glede na dikcijo petega odstavka 89. člena ZJN-3 ni naročnikova dolžnost, temveč gre le za možnost, za […]

Kako ravnati, če je veljavnost ponudbe ponudnika potekla, še preden je naročnik sprejel odločitev o oddaji javnega naročila?

Preden je naročnik sprejel odločitev, je veljavnost ponudbe ponudnika, ki ga želi naročnik izbrati, potekla. Ali je naročnik ponudnika dolžan pozvati, da podaljša veljavnost ponudbe in finančno zavarovanje (če je bilo zahtevano in je poteklo)? ZJN-3 v tretjem odstavku 90. člena določa, da mora naročnik odločitev o oddaji javnega naročila sprejeti najpozneje v roku 90 […]

Ali je možno podaljšati finančno zavarovanje za resnost ponudb oziroma v tem zavarovanju odpraviti morebitne neskladnosti z razpisom?

Ne glede na zakonska pravila, po katerih ponudnik ne sme dopolnjevati ali popravljati svoje cene brez DDV na enoto, vrednosti postavke brez DDV, skupne vrednosti ponudbe brez DDV, razen kadar se skupna vrednost spremeni v skladu s sedmim odstavkom tega člena, in tistega dela ponudbe, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta javnega naročila, po […]