Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Izpolnjevanje pogoja nekaznovanosti

V preteklem letu je bilo veliko govora o tem, na kakšen način ponudnik izkaže izpolnjevanje nekaznovanosti. Prvi odstavek 79. člena ZJN-3 določa, da lahko naročnik kot dokazilo, da ponudnik ni v položaju iz prvega odstavka 75. člena ZJN-3 (da torej on ali osebe, ki so članice upravnega, vodstvenega ali nadzornega organa ponudnika […]

Dokumentacija v zvezi z oddajo javnega naročila

Z uveljavitvijo Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/2015 s sprem.; v nadaljevanju: ZJN-3) se je spremenilo poimenovanje nekaterih institutov, ki jih je urejal Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 128/2016 s sprem.; v nadaljevanju: ZJN-2). ZJN-2 je zbir podatkov, ki ga je naročnik […]

(Ne)dopustnost omejevanja deležev podizvajalcev

Eden izmed temeljnih ciljev pravne ureditve javnega naročanja je spodbujanje sodelovanja malih in srednjih podjetij v postopkih javnega naročanja. ZJN-3 ta cilj zasleduje z različnimi ukrepi, npr. pravili, ki se nanašajo na razdelitev predmeta naročila na sklope, ali pravili, ki omogočajo združevanje gospodarskih subjektov pri oddaji skupnih ponudb, vključevanje podizvajalcev in […]

Omejitve glede možnostih sklicevanja na zmogljivosti drugih subjektov

Možnost sklicevanja na zmogljivosti drugih gospodarskih subjektov ni absolutna. Že iz dikcije 63. člena Direktive 2014/24 izhaja, da je ta možnost omejena na položaje, v katerih je uporaba tujih zmogljivosti primerna glede na konkretni predmet naročila. V primerih, kadar uporaba zmogljivosti ni primerna, sklicevanje na zmogljivosti drugih […]

Oblike sodelovanja v javnih naročilih

Iz prakse Sodišča EU, 63. člena Direktive 2014/24 in 81. člena ZJN-3 je razvidno, da se lahko ponudnik sklicuje na zmogljivosti drugih subjektov ne glede na to, v kakšnih pravnih ali poslovnih povezavah je z njimi. Pravila javnega naročanja od ponudnika zahtevajo le, da mora v primeru uporabe zmogljivosti drugih […]

Izhodišča za sklicevanje na zmogljivosti drugih subjektov

Naročnik v vsakem konkretnem postopku oddaje javnega naročila, upoštevajoč njegov predmet, določi objektivna pravila in pogoje za sodelovanje, ki se nanašajo na ustreznost za opravljanje poklicne dejavnosti, ekonomski in finančni položaj ter tehnično in strokovno sposobnost ponudnikov. Namen vsakokratne določitve pogojev za sodelovanje je zagotoviti, da bo naročnik […]

Dopustne dopolnitve ponudbe

Uvod Nova ureditev ZJN-3 bistveno drugače, kot je bilo to urejeno v ZJN-2, ureja vprašanje, kdaj in pod kakšnimi pogoji lahko ponudnik po roku za oddajo ponudb spremeni, dopolni in pojasni svojo ponudbo, da bo takšno ravnanje še dopustno. Seveda ni sporno, da je odločitev o tem, ali bo ponudnik to sploh […]

Praksa DKOM o nasprotju interesov in predhodnega sodelovanja ponudnikov

Zadeva št. 018-208/2017-8: sodelovanje ponudnika v 100-odstotni lasti gospodarskega subjekta, ki je izdelal projektno nalogo za izvedbo javnega naročila V zadevi št. 018-208/2017-8 je Državna revizijska komisija obravnavala postopek oddaje javnega naročila, v katerem je pri izdelavi razpisne dokumentacije kot projektantka predhodno sodelovala družba A. Ta […]

Preprečevanje nasprotja interesov in predhodno sodelovanje ponudnikov v postopkih javnega naročanja

Preprečevanje nasprotja interesov 24. člen Direktive 2014/24 in 42. člen Direktive 2014/25 določata, da morajo države članice zagotoviti, naročniki pa sprejeti ustrezne ukrepe za učinkovito preprečevanje, odkrivanje in odpravljanje nasprotja interesov pri izvajanju postopkov javnega naročanja, da se prepreči kakršno koli izkrivljanje konkurence in […]