Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Izključitveni razlog obstoja kazenskih obsodilnih sodb: praksa Državne revizijske komisije

Izključitveni razlog obstoja kazenskih obsodilnih sodb praksa Državne revizijske komisije

V zvezi z izključitvenim razlogom obstoja kazenskih obsodilnih sodb in sporočanja informacij se je Državna revizijska komisija v svoji praksi ukvarjala predvsem s formalnimi vprašanji, in sicer za katere osebe je ponudnik dolžan predložiti dokazila o nekaznovanosti ter na kakšen način lahko v primeru manjkajočih dokazil dopolni ponudbo. ### Sklep št. 018-196/2016-5 in 018-203/2017-4 - ponudnik mora dokazila o nekaznovanosti predložiti za vse osebe, naštete v prvem odstavku 75. člena ZJN-3

V zadevi št. 018-196/2016-5 je Državna revizijska komisija obravnavala položaj, v katerem je ponudnik v predloženem obrazcu ESPD predstavil le podatke o zakonitem zastopniku ter potrdil, da njemu oz. osebam, ki so člani upravnega, vodstvenega ali nadzornega organa ponudnika ali ki imajo pooblastila za njegovo zastopanje ali odločanje ali nadzor v njem, ni bila izrečena pravnomočna sodba za kazniva dejanja, našteta v prvem odstavku 75. člena ZJN-3. Poleg obrazca ESPD je izbrani ponudnik priložil izpolnjeno pooblastilo za pridobitev potrdila iz kazenske evidence za njega kot pravno osebo in pooblastilo za pridobitev potrdila iz kazenske evidence za zakonitega zastopnika. Drugih pooblastil za pridobitev potrdil iz kazenske evidence (za druge osebe, ki so člani upravnega, vodstvenega ali nadzornega organa ponudnika ali ki imajo pooblastila za njegovo zastopanje ali odločanje ali nadzor v njem) ponudnik ni predložil, čeprav je imel nadzorni svet, sestavljen iz treh članov.Državna revizijska komisija je zato ugotovila, da ponudnik ni predložil vseh dokazil, ki so bila potrebna za presojo obstoja izključitvenega razloga kaznovanosti, saj kljub navodilom iz razpisne dokumentacije ni navedel nobenih podatkov za člane njegovega tričlanskega nadzornega sveta. Zahtevanih podatkov o nekaznovanosti ponudnik tudi ni zagotovil v enotnem informacijskem sistemu, saj je bil tudi tam naveden le zakoniti zastopnik, podatki iz kazenske evidence pa niso bili na voljo. Ker naročnik zaradi pomanjkljivih podatkov v ponudbi ni mogel v celoti ugotoviti vseh okoliščin, ki so pomembne za presojo (ne)obstoja izključitvenega razloga iz prvega odstavka 75. člena ZJN-3, ga je Državna revizijska komisija napotila, naj se glede na lastne določbe razpisne dokumentacije odloči, ali bo v nadaljevanju postopka v celoti ugotovil vse okoliščine, pomembne za presojo izključitvenega razloga kaznovanosti, ali pa bo zaradi odsotnosti podatkov o članih nadzornega sveta in zahtevanih pooblastil za pridobitev podatkov iz kazenske evidence ponudbo ocenil kot nedopustno. V nadaljevanju postopka je naročnik ponudnika pozval k dopolnitvi ponudbe z dokumenti oz. pooblastili za pridobitev podatkov iz kazenske evidence za člane nadzornega sveta, Državna revizijska komisija pa je v sklepu št. 018-57/2017-7 (upoštevajoč konkretne okoliščine primera in revizijske navedbe, ki so se nanašale predvsem na očitke o nekonsistentnosti ravnanja naročnika) zavzela stališče, da je bila dopolnitev ponudbe izvedena v skladu z določbami ZJN-3.