Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Kdo je lahko podizvajalec po ZJN-3

Kdo je lahko podizvajalec po ZJN-3

Uvod

Javno naročilo skladno s 1. točko prvega odstavka 2. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/2015 s sprem.; v nadaljevanju: ZJN-3) pomeni pisno sklenjeno odplačno pogodbo med enim ali več gospodarskimi subjekti ter enim ali več naročniki, katere predmet je izvedba gradenj, dobava blaga ali izvajanje storitev. Iz opisa pojma javno naročilo je tako razvidno, da je ena izmed pogodbenih strank gospodarski subjekt, ta pa skladno s 6. točko prvega odstavka 2. člena ZJN-3 pomeni katero koli fizično ali pravno osebo ali skupino teh oseb, vključno z vsakim začasnim združenjem podjetij, ki na trgu ali v postopkih javnega naročanja ponuja izvedbo gradenj, dobavo blaga ali izvedbo storitev.

ZJN-3 pretežno sledi opisu pojma gospodarskega subjekta, kot ga določata 10. točka prvega odstavka 2. člena Direktive 2014/24/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. februarja 2014 o javnem naročanju in razveljavitvi Direktive 2004/18/ES (UL L 94 z dne 28. 3. 2014; v nadaljevanju: Direktiva 2014/24)1 in 6. točka 2. člena Direktive 2014/25/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. februarja 2014 o javnem naročanju naročnikov, ki opravljajo dejavnosti v vodnem, energetskem in prometnem sektorju ter sektorju poštnih storitev ter o razveljavitvi Direktive 2004/17/ES (UL L 94 z dne 28. 3. 2014; v nadaljevanju: Direktiva 2014/25)2, zato je pri njegovem tolmačenju mogoče izhajati iz enakih izhodišč, kot jih je navedlo Sodišče Evropske unije (v nadaljevanju: Sodišče). Navedeno pa pomeni, da niti ZJN-3 ne določa, da mora biti oseba, ki sklene pogodbo z naročnikom, sposobna opraviti dogovorjeno storitev neposredno z lastnimi sredstvi, da bi jo bilo mogoče opredeliti kot gospodarski subjekt, temveč zadošča, da je sposobna zagotoviti, da se opravi storitev, za katero gre, in da predloži zagotovila v zvezi s tem (zaradi kontinuitete rešitve prim. sodbe Sodišča Ordine degli Architetti delle Province di Milano e Lodi in drugi proti Comune di Milano, C-399/98 z dne 12. 7. 2001, ECLI:EU:C:2001:401, točka 90, Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Scienze del Mare (CoNISMa) proti Regione Marche, C-305/08 z dne 23. 12. 2008, ECLI:EU:C:2009:807, točka 413 in Pippo Pizzo proti CRGT Srl, C-27/15 z dne 2. 6. 2016, ECLI:EU:C:2016:404, točka 23). ZJN-3 pa gospodarskim subjektom, tako kot Direktiva 2014/24 in Direktiva 2014/25 (zaradi kontinuitete rešitve prim. sodbo Sodišča Wrocław – Miasto na prawach powiatu proti Minister Infrastruktury i Rozwoju, C-406/16 z dne 14. 6. 2014, ECLI:EU:C:2016:562, točka 33), tudi omogoča, da lahko za izvedbo naročila sklenejo pogodbe s podizvajalci. Sklepanje pogodb s podizvajalci, ki lahko spodbudi mala in srednje velika podjetja k sodelovanju na trgu javnih naročil, prispeva k uresničevanju cilja Evropske unije, da je konkurenca ponudnikov pri javnem naročanju čim večja, vključno za javna naročila, ki ne spadajo na področje uporabe direktiv (v tem smislu gl. sodbo Sodišča „Borta“ UAB proti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija VĮ, C-298/15 z dne 5. 4. 2017, ECLI:EU:C:2017:266, točka 48).