Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Merila, ki se nanašajo na reference in kadrovske vidike poslovanja ponudnika

Merila, ki se nanašajo na reference in kadrovske vidike poslovanja ponudnika

Merila so element za vrednotenje ugodnosti posameznih ponudb in njihovo medsebojno primerjavo. Gre za razlikovalne znake med dopustnimi ponudbami, katerih izbira odraža naročnikovo presojo pomembnosti posameznih okoliščin, povezanih s predmetom ali izvedbo naročila. Povezana so z vsebino ponudbe in so primarno namenjena merjenju ekonomskih učinkov: cena, kakovost, stroški izvedbe ali vzdrževanja, rok izvedbe itd. V nasprotju s pogoji za priznanje sposobnosti ali izključitvenimi razlogi merila niso absolutne narave – ponudniki jih lahko izpolnijo v večji ali manjši meri, naročnik pa jim na podlagi relativnega izpolnjevanja dodeli ustrezno število točk in jih glede na seštevek razvrsti od najbolj do najmanj ugodnega. Katere elemente bo naročnik določil kot merila ter kako jih bo opisal in ovrednotil, je v vsakem konkretnem primeru odvisno od predmeta naročila in od naročnikove presoje, katere okoliščine so zanj pomembne z vidika ekonomskih koristi, ki jih želi doseči z realizacijo naročila.

Čeprav je naročnik načeloma avtonomen pri določanju meril, mora seveda pri tem upoštevati izhodišča, ki jih določa Zakon o javnem naročanju (ZJN-3). Izhodišča za oblikovanje meril primarno predstavljajo že temeljna načela javnega naročanja, v skladu s katerimi morajo biti merila določena vnaprej, pregledno in objektivno ter na način, ki zagotavlja enakopravno obravnavo vseh ponudnikov in pošteno konkurenco. Kot je določeno v petem in šestem odstavku 84. člena ZJN-2, morajo biti merila za oddajo javnega naročila nediskriminatorna, sorazmerna in povezana s predmetom javnega naročila. Merila ne smejo biti oblikovana tako, da je z njimi naročniku podeljena neomejena svobodna izbira. Biti morajo podrobno opisana in objektivno ovrednotena (praviloma z določitvijo načina točkovanja in uteži oziroma ponderja), in sicer na način, da je mogoče na podlagi informacij, ki jih v ponudbah predložijo ponudniki, ponudbe objektivno oceniti in jih razvrstiti glede na stopnjo izpolnjevanja meril. Pomembno je opozoriti, da mora biti zagotovljena tudi možnost objektivnega naknadnega preverjanja pravilnosti ocenjevanja, kar pomeni, da mora biti ocenjevanje ustrezno dokumentirano in razvidno iz spisa postopka oddaje javnega naročila.