Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Mešana javna naročila

Mešana javna naročila

O mešanem javnem naročilu govorimo, kadar naročilo vsebuje več različnih vrst predmetov (blago, storitve, gradnje, socialne in posebne storitve) oz. kadar vsebuje elemente, za katere veljajo različne pravne ureditve (npr. naročila, ki vsebujejo elemente javnih naročil in koncesij, naročila, ki so namenjena za opravljanje splošnih dejavnosti in dejavnosti na področju infrastrukture, ali naročila, katerih predmet je sestavljen iz elementov, za katere velja ZJN-3, in elementov, za katere velja ZJNPOV). V vseh teh primerih je treba določiti pravila, na podlagi katerih bo naročnik izbral ustrezen režim naročanja. Gre za relativno zapletena pravila, ki pa so zelo pomembna in katerih neupoštevanje ima lahko resne posledice, tudi ničnost pogodbe.

ZJN-3 v 25. členu določa, katera pravila je treba uporabiti v posameznih primerih, ko gre za mešana naročila, ki so vsa urejena v ZJN-3, in katera pravila je treba uporabiti v posameznih primerih, ko gre za mešana naročila, pri katerih so nekatemra urejena v ZJN-3, druga pa v drugih predpisih. V 26. členu ZJN-3 so določena še posebna pravila, ki veljajo, če gre za mešano javno naročilo, pri katerem so nekateri elementi zajeti v ZJN-3, nekateri pa v ZJNPOV. V vseh teh primerih je treba primarno ugotoviti, ali je mešana naročila mogoče deliti ali pa so objektivno nedeljiva. Če gre za objektivno nedeljiva mešana naročila, je splošno pravilo to, da je treba uporabiti tisto pravno ureditev, ki velja za glavni predmet naročila. Če je mešana naročila mogoče deliti, pa se lahko naročnik odloči, ali jih bo oddajal ločeno ali v enotnem naročilu. Če jih oddaja ločeno, se seveda za vsako ločeno naročilo uporabi pravila, ki veljajo za posamezen predmet. Če pa jih oddaja enotno, je splošno pravilo to, da mora uporabiti tisto pravno ureditev, ki vsebuje strožji režim naročanja. Od predstavljenih splošnih pravil seveda obstajajo izjeme.