Postopki za oddajo javnega naročila so našteti v 39. členu, posamezni postopki pa so urejeni od 40. do 47. člena ZJN-3. Za razliko od doslej veljavnega Zakona o javnem naročanju (ZJN-2) se je število postopkov povečalo (v nabor možnih postopkov je dodan povsem nov postopek partnerstva za inovacije), posamezni postopki (na primer konkurenčni dialog in konkurenčni postopek s pogajanji) pa so urejeni nekoliko drugače, kot smo bili vajeni doslej. Pri vseh postopkih so na novo urejeni minimalni roki za prejem ponudb oziroma prijav za sodelovanje v postopku, ki so v primerjavi s prejšnjo ureditvijo nekoliko krajši.
Naročniki na splošnem področju javnega naročanja imajo za izvedbo javnega naročila na voljo pet oziroma pogojno šest različnih postopkov: odprti postopek (40. člen ZJN-3), omejeni postopek (41. člen ZJN-3), konkurenčni dialog (42. člen ZJN-3), partnerstvo za inovacije (43. člen ZJN-3) in konkurenčen postopek s pogajanji (44. člen ZJN-3). Naročnik lahko prosto izbira med uporabo bodisi odprtega ali omejenega postopka (zakon ne določa nobenih posebnih pogojev za njuno uporabo), medtem ko je uporaba konkurenčnega dialoga, partnerstva za inovacije in konkurenčnega postopka s pogajanji vezana na obstoj določenih okoliščin, ki so predvidene v zakonu. Šesti postopek je postopek s pogajanji brez predhodne objave (46. člen ZJN-3), ki pa ga je mogoče uporabiti le izjemoma, in sicer v z zakonom izrecno določenih primerih.
Naročniki v infrastrukturnem sektorju imajo prav tako na voljo pet (pogojno šest) postopkov za oddajo javnega naročila. Enako kot naročniki na splošnem področju javnega naročanja lahko prosto uporabijo bodisi odprti ali omejeni postopek, v z zakonom določenih okoliščinah jim je na voljo tudi partnerstvo za inovacije. Za oddajo javnega naročila lahko naročniki v infrastrukturnem sektorju uporabijo tudi postopek konkurenčnega dialoga in postopek s pogajanji z objavo (45. člen ZJN-3) s tem, da je na infrastrukturnem področju ta dva postopka mogoče uporabljati neomejeno in sta tako glede možnosti uporabe izenačena z odprtim in omejenim postopkom (med temi štirimi postopki lahko naročnik prosto izbere tisti postopek, za katerega oceni, da v konkretnem primeru najbolj ustreza njegovim prednostim). Uporaba postopka s pogajanji brez predhodne objave je tudi v infrastrukturnem sektorju omejena izključno na izjemne, v zakonu taksativno naštete primere.