Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Odprti postopek

Odprti postopek

Odprti postopek je urejen v 40. členu ZJN-3. Gre za klasični, v praksi najpogosteje uporabljen postopek za oddajo javnega naročila, ki ga lahko izberejo tako naročniki na splošnem področju naročanja kot naročniki v infrastrukturnem sektorju. Uporaba tega postopka ni vezana na nobene posebne okoliščine, ampak je prepuščena naročnikovi poslovni presoji. Odprti postopek poteka v eni sami fazi (ni strukturiran), v katero so vključeni tako prejem ponudb kot tudi njihovo ocenjevanje ter izbira najugodnejšega ponudnika. Za ta postopek je značilna javna objava razpisa (v Uradnem listu EU in/ali na portalu javnih naročil), na katero se lahko odzove vsak zainteresiran gospodarski subjekt. Minimalni roki za prejem ponudb so nekoliko krajši, kot so bili v ZJN-2, in so odvisni od tega, ali je naročnik predvidel oddajo ponudb v klasični, papirni obliki (35 dni) ali v elektronski obliki (30 dni). Z uporabo predhodnega informativnega obvestila oziroma (na infrastrukturnem področju) periodičnega informativnega obvestila)1 je pod določenimi pogoji rok za oddajo ponudb mogoče skrajšati še za polovico (tj. na 15 dni). Krajši (15- dnevni) rok je mogoče uporabiti tudi v nujnih primerih, ki pa jih mora naročnik ustrezno utemeljiti. Po prejemu ponudb ima naročnik dve možnosti.2 Na eni strani lahko pred ocenjevanjem ponudb vse ponudbe natančno pregleda, da ugotovi, katere izmed njih izpolnjujejo vse razpisne zahteve in pogoje, ter šele po natančnem pregledu pristopi k vrednotenju in ocenjevanju ponudb ter izbiri izvajalca. Na drugi strani pa lahko naročnik tudi »preskoči« fazo pregleda ponudb in pristopi neposredno k njihovemu ocenjevanju ter šele na koncu (torej naknadno) preveri, ali najbolje ocenjena ponudba izpolnjuje vse pogoje za izvedbo naročila. Takšen pristop je lahko koristen s stališča hitrosti in ekonomičnosti postopka, vendar ima tudi določena tveganja, ki se kažejo predvsem v morebitnem postopku pravnega varstva, saj bo v takšnih primerih aktivna legitimacija za vložitev revizijskega zahtevka praviloma priznana (prav) vsem sodelujočim ponudnikom.


  1. O predhodnem oziroma periodičnem obvestilu glej 54. člen↩︎

  2. Prim. četrti odstavek 89. člena↩︎