Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Okvirni sporazumi

Okvirni sporazumi

Okvirni sporazumi so urejeni v 48. členu ZJN-3. Ureditev ni bistveno drugačna, kot je bila doslej, pač pa so pa precej bolj jasno zapisana pravila, ki urejajo sklenitev in izvajanje okvirnih sporazumov, kar je za prakso gotovo zelo dobrodošlo.

Okvirni sporazum je formalni dogovor med enim naročnikom ali več naročniki in enim gospodarskim subjektom ali več gospodarskimi subjekti, ki zadeva (morebitna) bodoča javna naročila v določenem časovnem obdobju. Predmet okvirnega sporazuma je določitev pogojev (zlasti v zvezi s ceno in, če je ustrezno, predvideno količino), pod katerimi bo naročnik v nekem časovno določenem obdobju (praviloma ne daljšem od štirih let oziroma na infrastrukturnem področju osmih let) oddajal določene predmete javnih naročil. Za sklenitev okvirnega sporazuma lahko naročniki uporabijo katerega koli od rednih postopkov, ki so urejeni v ZJN-3. Okvirni sporazum je lahko sklenjen z enim ponudnikom ali več ponudniki, vendar vedno predstavlja zaprt sistem, v katerega po sklenitvi ni več mogoče vstopiti in se lahko uporablja le med tistimi subjekti (naročniki in ponudniki), ki so v sporazumu izrecno navedeni. Način oddaje posameznih javnih naročil je odvisen od vrste okvirnega sporazuma. Če je bil sporazum sklenjen z enim ponudnikom, mu naročnik posamezna naročila oddaja na način, ki je določen v sporazumu. Če je sporazum sklenjen z več ponudniki, se posamezna naročila oddaja bodisi neposredno na podlagi pogojev iz okvirnega sporazuma (torej brez ponovnega odpiranja konkurence) ali s ponovnim odpiranjem konkurence (mini postopek javnega naročanja) ali s kombinacijo obojega. Naročnik odda posamezno naročilo tistemu ponudniku, čigar ponudba je na podlagi meril za izbiro ocenjena kot najugodnejša. S posameznimi javnimi naročili, oddanimi na podlagi okvirnega sporazuma, se nikakor ne sme bistveno spremeniti pogojev iz prej sklenjenega okvirnega sporazuma.