Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Praksa DKOM glede dopolnjevanja, popravljanja, spreminjanja in pojasnjevanja ponudb

Praksa DKOM glede dopolnjevanja, popravljanja, spreminjanja in pojasnjevanja ponudb

Državna revizijska komisija je od začetka veljavnosti ZJN-3 že sprejela nekaj odločitev, v katerih so podana izhodišča nove prakse na področju pojasnjevanja, dopolnjevanja in spreminjanja ponudb.

Sklep št. 018-140/2016-6: Nedopustnost dvakratnega pozivanja k dopolnitvi ESPD obrazca

V zadevi št. 018-140/2016-6 se je Državna revizijska komisija ukvarjala z vprašanjem dopustnosti dvakratnega pozivanja k dopolnitvi ponudbe. V postopku oddaje javnega naročila je naročnik potem, ko je ugotovil, da izbrani ponudnik v svoji ponudbi ni predložil certifikatov za ponujeno blago in da tudi ni predložil podpisanega, datiranega in žigosanega obrazca ESPD (enotni evropski dokument v zvezi z oddajo javnega naročila), izbranega ponudnika pozval k dopolnitvi ponudbe. Izbrani ponudnik je ponudbo dopolnil v zahtevanem roku, naročnik pa je po pregledu dopolnjenih dokumentov ugotovil, da obrazec ESPD ne vsebuje vseh podatkov, na podlagi katerih bi lahko ugotavljal obstoj izločitvenih razlogov. Naročnik je izbranega ponudnika zato ponovno pozval k dopolnitvi obrazca ESPD oziroma k označitvi neoznačenega dela izjave, ki je bila del obrazca, kar je izbrani ponudnik tudi storil. Kot je zapisala Državna revizijska komisija, obrazec ESPD predstavlja uradno izjavo gospodarskega subjekta, da ne obstajajo razlogi za izključitev in da izpolnjuje pogoje za sodelovanje, hkrati pa zagotavlja ustrezne informacije, ki jih zahteva naročnik. Poleg tega je v ESPD naveden uradni organ ali tretja oseba, odgovorna za izdajo dokazil, vključuje pa tudi uradno izjavo o tem, da bo gospodarski subjekt na zahtevo in brez odlašanja sposoben predložiti ta dokazila. Naročnik je v postopku oddaje javnega naročila v več delih razpisne dokumentacije določil, da morajo ponudniki svojo osnovno sposobnost, sposobnost za opravljanje poklicne dejavnosti in pogoje v zvezi s podizvajalci dokazati s predložitvijo obrazca ESPD. Ravnanje naročnika, ki je izbranega ponudnika najprej pozval k predložitvi celotnega obrazca ESPD, nato pa ponovno še k dopolnitvi obrazca ESPD z ustrezno izjavo, je Državna revizijska komisija označila kot neskladnega z določilom petega odstavka 89. člena ZJN-3. Iz določil četrte povedi petega odstavka 89. člena ZJN-3 namreč izhaja, da mora naročnik, če ponudnik na njegovo zahtevo ne predloži manjkajočega dokumenta ali ne dopolni, popravi ali pojasni ustrezne informacije ali dokumentacije, ponudnika izključiti. To pomeni, da bi moral naročnik ponudbo izbranega ponudnika izključiti kot nedopustno, takoj ko je ugotovil, da naknadno predložen obrazec ni popoln oz. da ne vsebuje vseh zahtevanih izjav. Čeprav se Državna revizijska komisija v zadevi št. 018-140/2016-6 ni izrecno opredeljevala do vprašanja, ali je 89. člen ZJN-3 naročniku dajal podlago, da je izbranemu ponudniku v zvezi z nepredloženim obrazcem ESPD sploh omogočil (kakršno koli) dopolnitev te ponudbe, pa iz njene odločitve vsaj implicitno izhaja, da bi bila (enkratna) dopolnitev ponudbe z obrazcem ESPD oziroma (enkratna) dopolnitev pomanjkljivega obrazca ESPD načeloma dopustna.