Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Praksa DKOM o določanju tehničnih specifikacij

Praksa DKOM o določanju tehničnih specifikacij

Sklep št. 018-095/2014-31 – nedopustnost omejevanja enakovrednih in kompatibilnih tehnologij

V zadevi št. 018-095/2014-31 (v kateri je bilo sicer treba uporabiti ZJN-2, ki pa vsebuje podobne določbe o oblikovanju tehničnih specifikacij kot ZJN-3) se je Državna revizijska komisija ukvarjala z vprašanjem primerljivosti in kompatibilnosti dveh tehnologij čiščenja komunalnih odpadnih voda. Naročnik je naročal izgradnjo sistema za odvajanje odpadnih voda in je zahteval, da mora biti ponujena batna vakuumska tehnologija, drugih tehnologij, kot npr. membranske vakuumske tehnologije, pa ni dopustil. Svojo odločitev o izključni tehnologiji je naročnik utemeljeval z obrazložitvijo, da je bila tehnično in tehnološko najugodnejša in najoptimalnejša varianta batnih vakuumskih ventilov, da je bila projektna dokumentacija izdelana tako, da sistem kot celota izpolnjuje bistvene zahteve za namen, ki ga lahko zagotovi le enovit in medsebojno kompatibilen celoten sistem, in da je bila v prvi fazi že izvedena tehnološka oprema in tehnologija batnih ventilov, zaradi česar je bila razpisana oprema, ki je kompatibilna z že vgrajeno opremo. V postopku pravnega varstva je bilo torej treba odgovoriti na vprašanje, ali je imel naročnik objektivno utemeljene razloge, da je zahteval izključno batno vakuumsko tehnologijo in da pri tem ni dopuščal drugačnih tehnologij.

Kot je v obrazložitvi zapisala Državna revizijska komisija, je v naravi vsake zahteve, da naročnik z njo ponudnike razvršča na tiste, ki jo izpolnjujejo in je zato njihovo ponudbo mogoče obravnavati kot primerno, ter tiste, ki je ne izpolnjujejo in zato ne morejo sodelovati v postopku oddaje javnega naročila. Takšno razlikovanje oziroma izločanje ponudnikov pa mora biti objektivno opravičljivo, saj ni dopustno razlikovanje ponudnikov glede na kriterije, ki niso objektivno opravičljivi in bi lahko pomenili zlasti krajevno, predmetno ali osebno diskriminacijo. Na podlagi takšnih kriterijev bi bil lahko posamezen ponudnik postavljen bodisi v bistveno slabši položaj bodisi v bistveno boljši položaj, ne da bi za to obstajali objektivno utemeljeni razlogi. Naročnik lahko zato v razpisni dokumentaciji določi tudi takšne tehnične zahteve, ki jih lahko izpolni le en ponudnik, oziroma takšne zahteve, ki jih drugi ponudniki ne morejo izpolniti, vendar pa mora imeti za tako omejevanje konkurence objektivno utemeljene razloge. V takem primeru mora naročnik izkazati, da ima objektivne in strokovno utemeljene razloge, da v zvezi s predmetom naročila zahteva točno določene tehnične specifikacije in da funkcionalnosti, ki jo pričakuje v okviru posamezne zahteve, ni mogoče doseči na drugačne tehnične načine.