Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Praksa DKOM o dopolnjevanju ponudb

Praksa DKOM o dopolnjevanju ponudb

V skladu z določbo 89. člena ZJN-3 lahko naročnik v primeru, če so informacije ali dokumentacija, ki jih morajo predložiti ponudniki, nepopolne ali napačne oziroma če posamezni dokumenti manjkajo, zahteva, da ponudniki v ustreznem roku predložijo manjkajoče dokumente ali dopolnijo, popravijo ali pojasnijo ustrezne informacije ali dokumentacijo, pod pogojem, da je takšna zahteva popolnoma skladna z načeloma enake obravnave in transparentnosti in da ne gre za tiste dele ponudbe, v katere ni dopustno posegati (šesti odstavek 89. člena ZJN-3). Iz prakse Sodišča Evropske unije in dosedanje prakse Državne revizijske komisije je mogoče povzeti, da pozivanje k pojasnjevanju ali dopolnjevanju ponudb ni naročnikova dolžnost, temveč možnost, za katero se lahko odloči. Pri odločitvi o tem, ali bo dopustil dopolnjevanje in pojasnjevanje ponudb, mora naročnik strogo spoštovati določila lastne razpisne dokumentacije – če v njej prepove možnost dopolnjevanja, mora to upoštevati. Bistveno seveda je, da naročnik v postopku pojasnjevanja ali dopolnjevanja ponudb vse ponudnike obravnava enakopravno. Njegovo ravnanje mora biti pregledno in dokumentirano, postopek pojasnjevanja ali dopolnjevanja ponudb pa ne sme preiti v pogajanja s ponudnikom v smislu dopustitve predložitve dejansko nove ponudbe. Dopolnjevanje ponudbe je možno le z dokumentacijo oziroma informacijami, katerih obstoj je pred iztekom roka, določenega za predložitev ponudb, mogoče objektivno preveriti.

Državna revizijska komisija je v zadnjem času izdala nekaj novih odločitev, v katerih je vprašanje dopustnosti in obsega dopolnjevanja, pojasnjevanja in spreminjanja ponudb obravnavala z vidika navedenih izhodišč.