Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Pravila za sporočanje

Pravila za sporočanje

ZJN-3 po vzoru javno-naročniških direktiv pri objavi razpisov ter posredovanju in izmenjavi informacij med naročniki in ponudniki favorizira elektronska komunikacijska sredstva ki naj bi poenostavila objavljanje javnih naročil ter povečala učinkovitost in transparentnost postopkov javnega naročanja.1 V elektronski obliki mora v prvi fazi potekati zlasti pošiljanje in objava obvestil, razpisne dokumentacije in informacij, v kasnejši fazi, po prehodnem obdobju, pa naj bi potekala elektronska komunikacija v vseh fazah postopka, tudi pri pošiljanju prijav in ponudb. Prvi odstavek 37. člena ZJN-3 določa, da mora naročnik za elektronsko komuniciranje uporabiti takšna orodja in naprave, ki so nediskriminatorni in splošno dostopni. Pri javnih naročilih gradenj ali projektnih natečajih, kjer naročnik zahteva uporabo posebnih elektronskih orodij, ki niso splošno dostopna, mora omogočiti tudi alternativni način dostopa. ZJN-3 naročnika zavezuje, da sprejme napredne elektronske podpise, podprte s kvalificiranim potrdilom, če gre za potrdila, ki jih izdajajo izdajatelji s seznama zanesljivih overiteljev.

V določenih primerih ZJN-3 odstopa od obvezne uporabe elektronskih komunikacijskih sredstev. Gre zlasti za primere, pri katerih bi bila zaradi narave naročila za elektronsko komunikacijo potrebna posebna oprema, ki ni splošno dostopna, in za primere, ko naročnik zahteva predložitev fizičnih modelov ali maket, ki jih ni mogoče predložiti z elektronskimi sredstvi. Uporaba elektronskih komunikacijskih sredstev tudi ni obvezna, če bi elektronska komunikacija pomenila kršitev varnosti ali če je treba zaščititi posebej občutljive informacije. Ko naročnik odstopi od uporabe elektronskih komunikacijskih sredstev, mora to ustrezno obrazložiti.