Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Predhodno preverjanje trga in sodelovanje kandidatov in ponudnikov pri pripravi razpisa

Predhodno preverjanje trga in sodelovanje kandidatov in ponudnikov pri pripravi razpisa

Tudi ZJN-3 ohranja možnost, po kateri lahko naročnik pred začetkom postopka oddaje javnega naročila izvede preverjanje trga, da bi na tej podlagi lahko pripravil razpisno dokumentacijo in vanjo vključil zahteve v zvezi z javnim naročilom, ki ga oddaja. Predhodno preverjanje trga smo do sedaj poznali tudi kot »raziskava trga«, katere namen je bil, da naročnik, preden začne izvedbo konkretnega javnega naročila, ugotovi, kaj trg sploh nudi, kdo so potencialni ponudniki in ne nazadnje, ali je glede na predmet naročila, ki ga želi oddati, na trgu en ali več potencialnih ponudnikov. Te informacije so pomembne, predvsem glede vprašanja, katere zahteve bo naročnik v razpisu postavil kot pogoj (element, ki mora biti v celoti izpolnjen in je izključne narave), na način, da se naročnik izogne očitku, da je razpis pisan na kožo vnaprej preferiranemu ponudniku. Trg je tako treba raziskati, preden se izvede postopek javnega naročila. Seveda se v tej zvezi postavlja vprašanje, kaj je relevanten trg1.

ZJN-3 pa uvaja nekaj ukrepov za »preprečevanje navzkrižja interesov, dajanja neupravičene prednosti in korupcije«. V tem smislu zakon določa, da če je kandidat, ponudnik ali podjetje, povezano s kandidatom ali ponudnikom, svetovalo naročniku pri raziskavi oz. preverjanju trga ali pa je bilo kako drugače vključeno v pripravo javnega naročila, mora naročnik sprejeti ustrezne ukrepe za zagotovitev, da se zaradi sodelovanja določenega kandidata ali ponudnika ne izkrivlja konkurence. Tako želi zakonodajalec preprečiti nasprotje interesov, do katerega lahko pride v postopku oddaje konkretnega javnega naročila, oz. želi preprečiti položaj, v katerem imajo osebe, ki sodelujejo v postopku javnega naročanja ali ki lahko vplivajo na sam postopek, posredni ali neposredni finančni, gospodarski, osebni ali kateri koli drug interes, ki bi lahko ogrozil njihovo nepristranskost in neodvisnost v postopku. Da predhodno posvetovanje z določenimi potencialnimi ponudniki ne bi oviralo konkurence, mora naročnik, kot rečeno, preko portala vsem sodelujočim podjetjem sporočiti vse informacije, ki bi jih določeno podjetje pridobilo v okviru predhodnega posvetovanja.