Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Razlogi za izključitev ponudnikov iz postopkov javnega naročanja

Razlogi za izključitev ponudnikov iz postopkov javnega naročanja

Evalvacijo ponudb, ki jih naročnik prejme v postopku oddaje javnega naročila, je mogoče v grobem razdeliti na dva dela. Na eni strani je treba ugotoviti, ali je ponudnik izpolnil vse zahteve in pogoje, ki jih je naročnik določil za priznanje sposobnosti za izvedbo naročila. Na drugi strani pa je treba oceniti, koliko se je ponudba v razmerju do drugih konkurenčnih ponudb približala najvišji možni stopnji ekonomske ugodnosti za naročnika, kot je opredeljena z merili ekonomsko najugodnejše ponudbe. Medtem ko se priznavanje sposobnosti nanaša na osebo ponudnika in je absolutne narave (ponudnik mora za priznanje sposobnosti v celoti izpolniti vse zahteve in pogoje, določene v razpisni dokumentaciji, če se želi potegovati za pridobitev naročila – gre torej za kvalifikacijo), se ocenjevanje ponudb na podlagi meril nanaša na samo ponudbo oziroma njen predmet in je relativno – ponudnik se z ekonomskimi parametri ponudbe (cena, kakovost, rok izvedbe …) bolj ali manj približa naročnikovim pričakovanjem, naročnik pa na tej podlagi ponudbe razvrsti od najbolj do najmanj ugodne. Oba dela evalvacije, ugotavljanje sposobnosti ponudnika in ocenjevanje ponudbe na podlagi meril, praviloma potekata ločeno in ju tudi urejata dva ločena sklopa pravil javnega naročanja.

Presoja izpolnjevanja naročnikovih zahtev in pogojev za priznanje sposobnosti se nanaša na preverjanje ponudnikove osebe, v okviru katerega naročnik ugotavlja dva kvalifikacijska vidika: najprej mora ugotoviti, ali je ponudnik sploh primeren za izvedbo javnega naročila, zatem pa mora ugotoviti še, ali je usposobljen za izvedbo javnega naročila.