Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

4. točka prvega odstavka 95. člena ZJN-3: sprememba izvajalca javnega naročila

Spremembo izvajalca javnega naročila med izvajanjem naročila je načeloma treba obravnavati kot bistveno spremembo pogodbe o izvedbi javnega naročila,[1] zato praviloma ni dopustna, ampak zahteva izvedbo novega postopka za oddajo zadevnega javnega naročila. V uvodni izjavi (110) Direktive 2014/24/EU, po kateri so povzeta pravila iz 4. točke prvega odstavka 95. člena ZJN-3, je jasno zapisano, da se »uspešen ponudnik ne bi smel, če se javno naročilo na primer odpove zaradi pomanjkljivosti pri izvajanju, nadomestiti z drugim gospodarskim subjektom brez ponovnega odprtja javnega naročila konkurenci«. Tudi iz sodne prakse Sodišča EU izhaja, da je treba na splošno zamenjavo izvajalca, ki mu je naročnik prvotno dodelil naročilo, z novim izvajalcem šteti za spremembo enega od bistvenih pogojev zadevnega javnega naročila in posledično za bistveno spremembo, zaradi katere je treba v skladu z načeloma preglednosti in enakega obravnavanja izvesti nov postopek za oddajo tako spremenjenega naročila.[2] Skladno s pravili o javnem naročanju je torej zamenjavo aktualnega izvajalca javnega naročila z drugim izvajalcem mogoče obravnavati kot nebistveno spremembo le izjemoma, in sicer samo v z zakonom izrecno določenih primerih.

ZJN-3 določa, da se lahko pogodba o izvedbi javnega naročila in okvirni sporazum spremenita brez novega postopka javnega naročanja, če izvajalca, ki mu je naročnik prvotno oddal javno naročilo, zamenja nov izvajalec kot posledica enega izmed dveh razlogov: [3]