Tehnične specifikacije so opredeljene v 23. točki prvega odstavka 2. člena ZJN-3 in njihova skrbna priprava vpliva na uspešno izvedbo javnega naročanja, zlasti pa na to, da se v izvedbeni fazi izpolni naročnikove potrebe oziroma potrebe uporabnikov, ki jim je predmet nabave namenjen, saj naročnik s tehničnimi specifikacijami opredeljuje zahtevane značilnosti gradnje, storitve ali blaga (druga poved iz prvega odstavka 68. člena ZJN-3). Kar poenostavljeno pomeni, da naročnik z njimi opiše predmet, ki ga nabavlja z javnim naročanjem.
ZJN-3 določa, kako naj naročnik nabavi blago, storitev ali gradnjo, ne določa pa, kaj naj nabavi. Torej ne določa, katero blago, storitev ali gradnjo sme nabaviti. ZJN-3 zato tudi ne določa, katere lastnosti mora imeti neko blago oziroma neka storitev ali gradnja, ki ga oziroma jo naročnik nabavlja. Glede na ZJN-3 je naročnik pri ugotavljanju potreb avtonomen, ZJN-3 pa določa le pravila, ki jih naročnik mora upoštevati, ko nabavlja blago, storitev ali gradnjo, da bi zadovoljil te potrebe (prim. po analogiji odločitev Državne revizijske komisije v zadevi št. 018-224/2012). Kar pa ne pomeni, da ima naročnik neomejeno avtonomijo. ZJN- 3 je 42. člen Direktive 2014/24, na katerega se nanašata uvodni izjavi 74 in 76, in 60. člen Direktive 2014/25, na katerega se nanašata uvodni izjavi 83 in 84, prenesel tako, da mora naročnik pri določanju tehničnih specifikacij upoštevati, da morajo te omogočati odprtost javnih naročil konkurenci (gl. četrti odstavek 68. člena ZJN-3; prim. zakonodajno gradivo, EVA: 2015- 3130-0001, št. 00714-8/2015/28 z dne 23. 7. 2015, str. 129). ZJN-3 z več različnimi rešitvami v 68. členu ZJN-3 spodbuja možnosti, da naročnik omogoči predložitev ponudb, iz katerih je razvidna raznolikost tehničnih rešitev, standardov in tehničnih specifikacij na trgu, s čimer se prepreči umetno omejevanje konkurence z zahtevami, ki dajejo prednost določenemu gospodarskemu subjektu s tem, da bi tehnične specifikacije navajale ključne značilnosti blaga, storitev ali gradenj, ki jih običajno zagotavlja ta gospodarski subjekt. Tehnične specifikacije, sestavljene v smislu zahtev po funkcionalnosti in delovanju (alinea a petega odstavka 68. člena ZJN-3), na splošno omogočajo, da se cilj po odpiranju javnih naročil konkurenci doseže na najboljši možni način. Le v izjemnih primerih, ko ni mogoče dovolj natančno in razumljivo opisati predmeta naročila, je mogoče sklicevanje na elemente, ki dajejo prednost nekaterim podjetjem ali proizvodom ali jih izločajo, vendar mora naročnik tudi v takšnih primerih v tehničnih specifikacijah določiti besedilo »ali enakovredni« (šesti odstavek 68. člena ZJN-3). Enakovredne rešitve pa mora naročnik upoštevati tudi v primeru sklicevanja na standarde, pri čemer dokazno breme prevzame ponudnik, ki take rešitve lahko dokazuje tudi z dokazili, ki jih naročnik ni navedel (osmi in deveti odstavek 68. člena ZJN-3 ter 70. člen ZJN-3; gl. tudi uvodno izjavo 74 Direktive 2004/24 in uvodno izjavo 83 Direktive 2014/25).
Znak pomeni vsak dokument, spričevalo ali potrdilo, ki potrjuje, da gradnje, blago, storitve, procesi ali postopki izpolnjujejo določene zahteve (19. točka prvega odstavka 2. člena ZJN-3). Naročniki, ki želijo opredeliti okoljske, socialne ali druge zahteve za tehnične specifikacije posameznega naročila, lahko uporabijo, vendar jih niso dolžni uporabiti, ustrezne specifikacije, ki so opredeljene v znakih za okolje kakršni so znak za okolje Evropske unije, (več)nacionalni znaki za okolje ali kateri koli znak za okolje, če so »zahteve za oznako« (gl. 20. točko prvega odstavka 2. člena ZJN-3) oblikovane in sprejete na podlagi znanstvenih informacij ob uporabi postopka, v katerem lahko sodelujejo zainteresirane strani, kakršne so vladni organi, potrošniki, proizvajalci, distributerji in okoljske organizacije, ter če je znak dostopen in na voljo vsem zainteresiranim strankam (prim. zakonodajno gradivo, EVA: 2015-3130-0001, št. 00714-8/2015/28 z dne 23. 7. 2015, str. 129). Sklicevanja na znake ne bi smela imeti učinka omejevanja inovacij (tretji odstavek uvodne izjave 75 Direktive 2014/24 in druga poved iz drugega odstavka uvodne izjave 85 Direktive 2014/25).