Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Ocenjena vrednost javnega naročila

Da bi naročnik lahko ugotovil, ali gre za evidenčno javno naročilo, ki sodi pod mejne vrednosti za uporabo zakona, mora pravilno izračunati ocenjeno vrednost tega naročila. Kot izhaja iz prvega odstavka 24. člena ZJN-3, je ocenjena vrednost javnega naročila tista vrednost, katere izračun temelji na celotnem plačljivem znesku brez DDV, kakor ga oceni naročnik, vključno […]

Evidenčna naročila pod mejnimi vrednostmi

ZJN-3[1] naročnikom nalaga, da morajo do zadnjega dne februarja tekočega leta sporočiti statistične podatke o evidenčnih naročilih, ki so jih je oddali v preteklem letu. Poleg tega morajo do zadnjega dne februarja tekočega leta (za preteklo leto) na portalu javnih naročil objaviti tudi seznam oddanih evidenčnih naročil, ki mora zajemati podatke o evidenčnih naročilih, ki […]

3. točka prvega odstavka 95. člena ZJN-3: spremembe zaradi nastopa nepredvidenih okoliščin

ZJN-3 v 3. točki prvega odstavka 95. člena določa, da se lahko pogodba o izvedbi javnega naročila in okvirni sporazum spremenita brez novega postopka javnega naročanja, »če je sprememba potrebna zaradi okoliščin, ki jih skrben naročnik ni mogel predvideti, in sprememba ne spreminja splošne narave javnega naročila«. Pravilo dopušča, da pogodbeni stranki zakonito spremenita prvotne […]

2. točka prvega odstavka 95. člena ZJN-3: dodatna gradbena dela, storitve ali dobava blaga

ZJN-3 v 2. točki prvega odstavka 95. člena določa, da se lahko pogodba o izvedbi javnega naročila in okvirni sporazum spremenita brez novega postopka javnega naročanja »za dodatne gradnje, storitve ali dobave blaga, ki jih izvede prvotni izvajalec, če so potrebne, čeprav niso bile vključene v prvotno javno naročilo, in če zamenjava izvajalca: –  ni mogoča […]

1. točka prvega odstavka 95. člena ZJN-3: spremembe, ki so vnaprej predvidene v dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila

ZJN-3 v 1. točki prvega odstavka 95. člena določa, da se lahko pogodba o izvedbi javnega naročila in okvirni sporazum spremenita brez novega postopka javnega naročanja »če je sprememba, ne glede na njeno denarno vrednost, predvidena v prvotni dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila v jasnih, natančnih in nedvoumnih določbah o reviziji, ki lahko […]

Spremembe pogodbe o izvedbi javnega naročila ali okvirnega sporazuma

Spreminjanje že sklenjene pogodbe o izvedbi javnega naročila je v pravu javnih naročil načeloma prepovedano. Če med izvajanjem pogodbe pride do položaja, ki zahteva njeno spremembo, mora naročnik praviloma izvesti nov postopek javnega naročanja v skladu z Zakonom o javnem naročanju (Uradni list RS; št. 91/15 s sprem.; v nadaljevanju: ZJN-3).[1] Spremembo pogodbe o izvedbi […]

Vpogled v ponudbo izbranega ponudnika po 35. členu ZJN-3

Eno od zahtevnejših vprašanj, ki se postavljajo v postopku oddaje javnega naročila po izdani odločitvi o oddaji javnega naročila, je[1], v katere dele ponudbe in ponudbene dokumentacije izbranega ponudnika mora naročnik ponudniku, ki ni bil izbran, omogočiti vpogled oziroma kako presoditi, kaj dejansko v ponudbi izbranega ponudnika predstavlja poslovno skrivnost. Ne gre zgolj za to, […]

Uredba (EU) 2022/1031 (instrument za mednarodno javno naročanje, IPI)

Evropski Parlament in Svet sta v rednem zakonodajnem postopku skupaj sprejela UREDBO (EU) 2022/1031 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA z dne 23. junija 2022 o dostopu gospodarskih subjektov, blaga in storitev iz tretjih držav do trgov javnih naročil in koncesij Unije ter postopkih za podporo pogajanjem o dostopu gospodarskih subjektov, blaga in storitev iz Unije do […]

Evidenčna javna naročila

S 1. 1. 2022 smo začeli uporabljati novelo ZJN-3 B, ki je med drugim prinesla nove mejne vrednosti. Tako morajo naročniki pri oddaji javnih naročil uporabljati ZJN-3B1, če njihova ocenjena vrednost dosega oz. presega v zakonu določene zneske, in sicer: Splošno področje – blago/storitve/projektni natečaj = 40.000 EUR brez DDV – gradnje = 80.000 EUR […]

Postopek naročila male vrednosti

Postopek je opredeljen v 47. členu ZJN-3.1 ZJN-3B2 določa, da lahko naročnik med drugim izvede tudi postopek naročila male vrednosti, pri katerem pa obvestil v zvezi z njim ni treba poslati v objavo Uradu za publikacije Evropske unije, ampak zgolj na Portal JN. To pa na drugi strani pomeni, da je tudi rok za objavo […]

Mejne vrednosti za uporabo zakona

S 1. 1. 2022 smo začeli uporabljati novelo ZJN-3 B, ki je med drugim prinesla nove mejne vrednosti. Tako morajo naročniki pri oddaji javnih naročil uporabljati ZJN-3B1, če njihova ocenjena vrednost dosega oz. presega v zakonu določene zneske, in sicer: Splošno področje – blago/storitve/projektni natečaj = 40.000 EUR brez DDV – gradnje = 80.000 EUR […]

Evidenca gospodarskih subjektov z izrečenimi stranskimi sankcijami izločitve iz postopkov javnega naročanja

Ne samo, da je Državna revizijska komisija organ pravnega varstva v postopkih oddaje javnih naročil, ampak kot prekrškovni organ izvaja tudi nadzor nad izvajanjem zakona o javnem naročilu. To, po drugače povedano, pomeni, da v primeru suma prekrška Državna revizijska komisija (v nadaljevanju: DKOM) tudi uvede in vodi postopek o prekršku, o njem pa odloča […]

Mejne vrednosti za objave na portalu javnih naročil

Za razliko od 21. člena ZJN-3, ki nam pove, kdaj mora naročnik uporabiti ZJN-3 oz. kdaj mora javno naročilo izvesti po enem od postopkov, ki jih določa ZJN-3 v 39. členu1, pa so v 22. členu ZJN-3B2 »mejne vrednosti za objave« na novo določena pravila glede tega, kdaj oziroma od katerih mejnih vrednosti naprej mora […]

Predpisi EU

Direktiva 2014/23/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. februarja 2014 o podeljevanju koncesijskih pogodb Besedilo velja za EGP (2014/23)  Direktiva 2014/24/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. februarja 2014 o javnem naročanju in razveljavitvi Direktive 2004/18/ES Besedilo velja za EGP (2014/24)  Direktiva 2014/25/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. februarja 2014 o javnem naročanju naročnikov, […]