Subjekti, ki so naročniki (9. člen ZJN-3) in opravljajo katero izmed dejavnosti iz 13. do 19. člena ZJN-3, morajo za nabavo blaga, storitev ali gradenj oziroma projektnih natečajev, ki so v povezavi z opravljanjem te dejavnosti, upoštevati pravila javnega naročanja in to nabavo, če ne predstavlja […]
Category:Zakon o javnem naročanju (ZJN-3)
Pridržana javna naročila
Zaposlitev in poklic prispevata k vključevanju v družbo in sta ključna elementa pri zagotavljanju enakih možnosti za vse. V tem okviru so lahko invalidska podjetja zelo pomembna. Enako velja za druga socialna podjetja, katerih glavni cilj je podpreti družbeno in poklicno vključevanje ali ponovno vključevanje invalidnih in prikrajšanih oseb, na primer brezposelnih, […]
Skupno javno naročanje
Subjekti, ki so naročniki, so dolžni izvajati javno naročanje za nabavo blaga, storitev in gradenj, ki ne predstavljajo izjeme. Vendar ZJN-3 naročnikom ne nalaga, da morajo za zadovoljitev svojih potreb v vsakem primeru izvesti javno naročanje sami oziroma samostojno, temveč jim v nekaterih primerih omogoča, da te potrebe zadovoljijo pri osrednjem nabavnem […]
Varovanje zaupnosti v postopkih oddaje javnih naročil
Težko bi rekli, da je ZJN-3 končno razrešil vprašanja, ki se v praksi porajajo v zvezi z večno prisotnim dvomom o varovanju zaupnosti v postopkih oddaje javnih naročil. Medtem, ko nove javno-naročniške direktive iz leta 2014 k temu vprašanju pristopajo vsaj tako subtilno kot doslej, so vprašanja (ne)razkrivanja […]
Kdaj »ime proizvajalca, oznaka blaga oz. blagovna znamka« ne predstavlja poslovne skrivnosti v smislu 39. in 40. člena ZGD
V praksi ni sporno, da mora ponudnik, ki ni izbran, da bi v postopku pravnega varstva lahko učinkovito zaščitil svoje pravice in pravne koristi, vpogledati v ponudbo izbranega ponudnika in tako pridobiti dejstva in dokaze, s […]
Jezik v postopku javnega naročanja
Pravila o uporabi jezika v postopku javnega naročanja so tudi urejena v Direktivi 2014/24 in Direktivi 2014/25, vendar ne v obsegu, ki ga določa 36. člen ZJN-3. Kar pomeni, da so nekatere rešitve iz 36. člena ZJN-3 v celoti rešitve nacionalnega prava. Osnovno pravilo je, da postopek javnega naročanja poteka […]
Pravila za sporočanje
ZJN-3 po vzoru javno-naročniških direktiv pri objavi razpisov ter posredovanju in izmenjavi informacij med naročniki in ponudniki favorizira elektronska komunikacijska sredstva ki naj bi poenostavila objavljanje javnih naročil ter povečala učinkovitost in transparentnost postopkov javnega naročanja.1 V elektronski obliki mora v prvi fazi potekati zlasti pošiljanje in objava obvestil, razpisne dokumentacije in […]
Enotni besednjak javnih naročil CPV
predstavlja enoten referenčni sistem, ki naročnikom v vseh državah članicah omogoča uporabo enakih opisov predmetov javnih naročil z enotnimi referenčnimi številkami, potencialnim ponudnikom pa olajšuje pregled nad razpisanimi javnimi naročili na območju Evropske unije (npr. odločitvi Državne revizijske komisije v zadevah št. 018-003/2009 in 018-213/2010; gl. tudi uvodno izjavo 1 […]