fbpx

Prijava v portal: 

Kako z generacijo Z

 

S potrošniškega vidika je zanje zelo značilno, da močno vplivajo na nakupne odločitve svojih staršev, obenem pa že sami postanejo aktivni potrošniki zelo zgodaj. Ogromno vedo o izdelkih, ki jih kupujejo in zaradi informiranosti in znanja jih je težko ogoljufati. Internet je njihovo življenje in ko si česa zaželijo, bodo to stvar na spletu našli in se zanjo celo pogajali. Za razliko od generacije Y, kjer vsak izraža svojo unikatnost, se pripadniki generacije Z raje povezujejo z vrstniki istih interesov, stila in ambicij.

Tudi vloga učitelja se je pri tej generaciji močno spremenila. Če je bil učitelj za veterana avtoriteta, je za generacijo Z mentor, s katerim lahko debatira. So zelo ustvarjalni in sodelujejo na mnogih ravneh socialnih in drugih omrežij – podajajo filmske kritike na Imdb, pišejo kolumne oz. bloge, objavljajo videe na Youtubeovem kanalu (in učijo druge, kako uporabljati Photoshop, igrati kitaro, se ličiti ipd.), oblikujejo, opremljajo in podobno. 

Raziskovalci menijo, da se Z-jevci pri iskanju zaposlitve ne bodo omejevali in se bodo za službo, ki jih zanima, pripravljeni preseliti tudi na drugi konec sveta.  Zaposlovanje generacije Z bo videti nekako takole:

  • Pozabimo e-mail: že za ipsilonarje je bil počasno orodje, za Z bo nesprejemljivo. Socialni mediji so vse to prehiteli.
  • Uporabljajmo GSM: kadar Z-ji niso na računalniku, uporabljajo GSM kot komunikacijsko orodje. Verjetno bodo pričakovali vabilo na razgovor kar preko kratkega SMS-a.
  • Znebimo se zastaranih pogledov na papirje o pridobljenih izobrazbah: nova generacija že sedaj eksperimentira z DYI (do it yourself) ali učenjem “naredi sam”. V prednosti bodo pridobljene izkušnje in neformalna znanja.
  • Bodimo odprti za nove ideje: generaciji Z je privlačno vse, kar je novo in kjer imajo možnost učenja in rasti. Z informacijami, ki jih imajo in s stalno povezanostjo s svetom imajo občutek, da je šola v klasičnem pomenu čisto odveč.

 

Sodobna orodja vodenja

 

Več o tej temi preberite v priročniku Sodobna orodja vodenja

 
Dodaj odgovor