fbpx
Košarica

Prijava v portal: 

Svetovalna rubrika

Ugotavljam, da je to pri delu zame največji stres. Vsake toliko časa »s prstom pokažem« na kakšno nepravilnost – takrat se šele začnejo hudi časi zame. Potem sem jaz grozna, nemogoča … Tako kot sel v starih časih, ki je prinesel slabo novico, in so ga obglavili. In potem se sekiram in se sprašujem, zakaj jaz plačujem davek za nesposobnost, nepoštenost, nekorektnost drugih ljudi. Kaj pravite, kaj mi je storiti?

 

Nevenka

Odgovor svetovalke Karin Elena Sánchez: Draga Nevenka, rada bi vas potolažila, vam dala kakšen napotek, da bi vas razbremenila. Pa pojdiva lepo po vrsti. Način, kako delujte, je odraz vaših vrednot: poštenosti, zanesljivosti, spoštovanja, pravičnosti. Postavljate visoke standarde in pričakujete, da jih bodo spoštovali tudi drugi. Žal pa to niso nujno tudi vrednote in standardi drugih ljudi. In ker drugih ljudi ni mogoče spreminjati, je nujno, da spremenimo sebe. Pravite, da vas medosebni odnosi, kjer ljudje kršijo vaše vrednote, ubijajo. Normalno je, da se ne počutite dobro, kadar so vaše vrednote kršene. Dejstvo je, da se počutimo dobro, kadar so naše vrednote upoštevane in spoštovane, ter slabo, kadar velja nasprotno. Vi niste nobena izjemna. Drži pa tudi, da je ljudi, ki lahko izpolnijo vaša visoka pričakovanja, zelo malo in, da boste svoje »trpljenje« zmanjšali le tako, da znižate svoja pričakovanja. Predstavljam si, da to ne bo ravno enostavno, je pa edini način, s pomočjo katerega si boste lahko povrnili notranji mir in preprečili izgorevanje (bistvo izgorevanja je namreč v razkoraku med DAJ in DAM; vi  v vrednotnem smislu veliko dajete in dobite zelo malo v zameno). Vse, kar se vam dogaja, je del poslovnega vsakdana – neke vrste folklora in prej, ko boste to vzeli kot del igre, lažje bo. Nikar se ne obremenjujte z mislimi kot: Zakaj mi ne odgovori? Kako je mogoče, da ne spoštuje dogovora? Pa saj smo se vendar dogovorili!!! Lahko še naprej sledite svojim vrednotam – kar ne dvomim, da boste, toda zavarujte se tudi za primer, ko drugi ne bodo. Čim manj se ukvarjajte z drugimi, kvaliteten čas pa raje namenite sebi. S stresom se boste lažje spopadli tudi, če si boste redno vzeli čas za športno aktivnost in se posvetili kakšnemu svojemu konjičku. Svetujem tudi čim več umika v naravo, v tišino. Predvsem pa sledite pravilu: ko se vam zgodi kaj slabega ali manj prijetnega, povejte to največ enemu človeku, nato pa se usmerite v reševanje (ukvarjajte se izključno s tistim, kar je odvisno od vas) ali pa, če je le mogoče, vrzite čez ramo in pojdite naprej. Vsemu navkljub je tudi v poslovnem svetu veliko dobrih in poštenih ljudi – usmerite svojo energijo vanje. Konec koncev kot podjetnica lahko tudi izbirate, s kom boste sodelovali – morda se boste kdaj odrekli kakšnemu poslu, da bi se izognili določenim ljudem, a bo posel prišel s kakšnega drugega vogala. Konec koncev niso vse stranke za vsakogar. 

Pa še nekaj: že s svojim visokimi standardi ste moteči – s tem samodejno kažete na nekorektnost, nepoštenost, nesposobnost drugih in lahko ste prepričani, da zato niste všečni. Če boste o tem še spregovorili, toliko bolj. Včasih kakšno reč zadržite zase – vprašajte se, če je cilj mogoče doseči tudi na kakšen drug način (ne, nobene hinavščine ali goljufije nimam v mislih, da ne bo pomote!). Poučevanje drugih (o tem, kakšni naj bi bili, kako naj bi se obnašali ….) pa prepustite življenju. Če boste poskušali prevzgajati druge, se pripravite tudi na posledice. Jaz vam priporočam, da se raje ukvarjate s seboj.

Če povzamem: znižajte pričakovanja, za učinkovito ravnanje s stresom, se posvetite športu in konjičkom, pojdite v naravo. Neodziv ali odziv ljudi več govori o njih, kot o vas samih – to ni vaša odgovornost. Ukvarjate se s seboj, ne z drugimi in ne kažite na napke drugih! Pa tudi ženska intuicija in hkrati previdnost sodita  zraven ali kot pravijo Nizozemci: »Verjemite, da so ljudje pošteni, a vseeno zaklenite kolo!«

Karin Elena Sánchez

Naši svetovalki lahko zastavite vprašanja s področja vodenja in motiviranja sodelavcev, timskega dela, mentorstva, vodenja skupin (veščin moderiranja), prodajnih in pogajalskih veščin, strateškega načrtovanja, ustvarjalnosti, projektnega vodenja, medosebne in medkulturne komunikacije, javnega nastopanja,  medosebnih odnosov in odnosov na delovnem mestu, stresa na delovnem mestu, načrtovanja kariere, razvoja človeških virov, kompetenčnih modelov, organizacijske klime, čustvene pismenosti, vodenja sestankov, coachinga, organizacije časa ….

Vaše vprašanje, v katerem čim bolj natančno in podrobno predstavite, kaj vas zanima ter vprašanje opremite z ustreznimi podatki (v obsegu najmanj pol in največ ene A4 strani) pošljite na: [email protected]

Na vaša vprašanja odgovarja:

Karin Elena Sánchez, univerzitetna diplomirana ekonomistka, mednarodna licenčna NLP trenerka in NLP mojster coach, wingwave coach, trenerka SDI, izobraževalna trenerka, predavateljica, osebni in poslovni coach, podjetniška in družinska svetovalka, moderatorka skupinskih procesov. Pripravlja magistrsko nalogo s področja coachinga in ustvarjalnosti. Ima petnajst let vodstvenih izkušenj s področja trženja in prodaje, projektnega vodenja (vodja kadrov in prodaje, direktorica trženja, izobraževalna trenerka in vodja projektov), že dvajset leta dela na področju izobraževanja mladine in odraslih. Podjetjem, organizacijam, skupinam, družinam in posameznikom pomagam, da v večji meri izkoristijo svoje potenciale, povečajo svojo učinkovitost ter ustvarjalnost, dosegajo vredne cilje ter so na temelju ustvarjenega ravnotežja bolj zadovoljni v službi in doma.

KAETRIDA

Poslovno svetovanje, izobraževanje in moderiranje 
Karin Elena Sánchez s.p. 
Marčenkova ulica 13 
SI-1000 LjubljanaTel: 01 521 22 01
[email protected]
www.kaetrida.si

Dodaj odgovor