Trening vodenja za srednji menedžment
Pomembnost vloge srednjega menedžmenta
Srednji menedžment deluje kot temeljna vez med zaposlenimi in višjim vodstvom oz. lastniki organizacije. Je ključen za uresničevanje strateških odločitev in razvoj prihodnje generacije vodstva v organizaciji.
Hkrati pa pogosto obremenjen s težkimi izzivi. Poskrbeti mora za:
- sodelovanje vrha in dna hierarhije organizacije,
- usklajevanje različnih oddelkov in
- uravnoteženje pogostih pritiskov z vseh strani.
Funkcija predstavlja neprestano manevriranje med zahtevami in pričakovanji višjega menedžmenta in lastnikov na eni ter ustrezno komunikacijo z zaposlenimi na drugi strani.
Glavni izzivi srednjega menedžmenta
- Obvladovanje konfliktov
- Vodenje navzdol, vodenje navzgor, horizontalno vodenje
- Prodaja in uresničevanje vizije
- Strokovna podkovanost, a pomanjkanje vodstvenih izkušenj
- Pomanjkanje posebej prilagojenih izobraževanj
Top management določa strategijo. Srednji jo uresničuje. Kako, je odvisno od komunikacije.
Za vodje srednjega menedžmenta se pogosto imenuje strokovnjake s posameznih področij – z močno razvitimi strokovnimi kompetencami, a brez večjih predhodnih vodstvenih izkušenj:
- vodje splošnih služb,
- vodje razvojnih oddelkov,
- vodje proizvodnje,
- vodja financ,
- vodje računovodstva,
- vodja marketinga,
- vodje enote,
- vodje kuhinje…
Zato je ključno, da se vodjem srednjega menedžmenta omogoči usposabljanja za razvoj vodstvenih kompetenc, ki so nujno potrebne za obvladovanje kompleksnih izzivov njihove vloge.
Cilji izobraževanja: ključne veščine, potrebne za uspeh
Program je usmerjen v razvoj vodstvenih kompetenc za srednji menedžment, da udeleženci celovito osvojijo metode, načine in tehnike za:
- učinkovito vzpostavljanje jasne komunikacije v vse smeri,
- utrjevanje vodstvene pozicije navzgor in navzdol,
- vzpostavljanje avtoritete,
- suveren in samozavesten nastop,
- motiviranje zaposlenih,
- obvladovanje konfliktov…
Vsebina izobraževanja
- Trendi na področju organizacije razvoja izobraževanj v podjetjih
- Razumevanje in delovanje organizacije
- Sistemi vodenja
- Veščine vodenja
- Orodja vodenja
- Osebni in profesionalni razvoj
- Standardi
Predava: mag. Suzana Ester Car
Srednji menedžment je ves čas razpet med svoje podrejene sodelavce in vrhnji menedžment, ki imata pogosto nasprotujoče si interese. Od spretnosti in razumevanja vodje je odvisno, kako bo uspel uspešno voditi svoj tim med temi interesi.
Na delavnici se bomo spoznali z razliko v “govorici” vrhnjega vodstva (vodenje navzgor) in tima sodelavcev (vodenje navzdol):
- kako nagovoriti vodstvo in kako sodelavce, da bom kot vodja navdihnil sodelavce in zadovoljil svoje nadrejene,
- kako prepoznati napetostno polje različnih hierarhičnih ravni: kaj so interesi vodstva in kaj sodelavcev ter kako “krmariti” med obema,
- kaj morate narediti za utrjevanje svojega položaja vodje,
- in kako nastopiti samozavestno proti šefu in napram zaposlenim: NLP tehnike za samozavesten nastop in neverbalna govorica, ki je izjemno pomembna.
Vodenje navzgor
- Kaj morate storiti za pridobivanje podpore nadrejenih in
- kako zastopati interese vodstva: kako sodelavcem predstaviti zahteve vodstva – tudi takrat, ko se z njimi morda ne strinjate.
Vodenje navzdol
- Motivacija vs nadzor: od kontrole k navdihovanju – kako ne samo motivirati, ampak navdihniti sodelavce in
- kako obvladovati pritisk in visoke zahteve.
Kako se pripraviti na pogovor
-
- Zakaj sploh izvajati letne pogovore
- Določitev vsebin letnega pogovora
- Usklajevanje pričakovanj vodje in sodelavca
- Predpriprava: spremljanje kritičnih in izjemnih dogodkov
- Pregled realizacije ciljev
- …
Izvedba pogovora in aktivnosti po pogovoru
-
- Vzpostavitev dobrega vzdušja: kako začeti
- Izvedbo pogovora prilagodite sodelavcu: tipi sogovornikov in način izvedbe pogovora glede na tip
- …
- Upravljajte čas – ne on vas
- Doseganje ciljev – začnite takoj
- Priprava prožnega urnika
- Vzpostavljanje ravnovesja med poklicnim, družinskim in osebnim življenjem
Predava: mag. Suzana Ester Car
80 % vodenja predstavlja komuniciranje! A hkrati temu vidiku vodenja pogosto namenimo najmanj pozornosti… V sodobnem dinamičnem poslovnem okolju uspešno in učinkovito komunikacijo pogosto zanemarjamo, pa vendar se zavedamo, da je ključni element navdiha in motivacije tima, poslovne uspešnosti, pozitivne bilance in dobrih odnosov, kjer zaposleni napredujejo in ustvarjajo rezultate.
- Tehnike in metode za pridobitev povratne informacije
- Povratna informacija kot ključ do rasti in napredka, kako jo sprejeti in kako podati – NLP tehnika 3 pozicij
- Naučite se reči NE:
- kdaj vodja mora reči ne in kako to narediti
- Strategija argumentacije
- Obvladovanje konfliktov:
- vodja kot posrednik – kako zapeljati konflikt tako, da bo konflikt zlata priložnost za izboljšanje,
- kako upravljati konflikte (navzgor ali navzdol)
- Praktične študije primerov iz vsakdanjih vodstvenih situacij