ZDIJZ – Dostop do informacij javnega značaja v vaši praksi – pravice, obveznosti in postopki
Kaj morate kot uradna oseba za dostop do informacij javnega značaja vedeti o postopkih do pravice ali zavrnitve dostopa do informacij javnega značaja, katere izjeme morate upoštevati in kako ustrezno posodabljati katalog informacij javnega značaja.
Napotke in priporočila o ZDIJZ -ju predstavlja mag. Kristina Kotnik Šumah, namestnica informacijske pooblaščenke.
Po Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja ZDIJZ ima javnost pravico biti seznanjena z informacijami o delovanju organizacije javnega sektorja in drugih zavezancev. ZDIJZ in podzakonski akti natančno določajo, katere so te informacije in pod katerimi pogoji morajo biti dostopne, področje pa dodatno ureja tudi sodna praksa in praksa Informacijskega pooblaščenca. Kot uradna oseba, pristojna za posredovanje informacij javnega značaja, morate biti z novostmi ažurno seznanjeni in tako svoje delo opravljati v skladu z aktualno zakonodajo.
Kot zavezanec morate namreč vedeti, katere informacije ste dolžni posredovati ter v kakšnih rokih in po kakšnem postopku ste jih dolžni obravnavati.
Kot uradna oseba za posredovanje informacij javnega značaja morate dobro poznati primere, kdaj informacije lahko posredujete, kdaj pa gre za osebne podatke, poslovne skrivnosti ali druge izjeme, zaradi katerih se dostop do informacij lahko zavrne. Prav tako morate pravilno izpeljati vse postopke in biti seznanjeni z vsemi novostmi iz prakse Informacijskega pooblaščenca (IP) in Upravnega sodišča RS.
Na praktičen način bomo obravnavali za vas pomembne teme, tako boste:
- natančno poznali zakonske zahteve in imeli celoten pregled nad vsemi dolžnostmi, ki jih nalaga ZDIJZ ter podzakonski akti,
- znali pravilno izvajati postopke posredovanja IJZ, vključno s pripravo odločbe oziroma primernega odgovora za prosilce in medije, ter poznali primere, kdaj dostop lahko zavrnete (zaradi npr. varstva osebnih podatkov, poslovne skrivnosti, varstva notranjega delovanja …),
- usposobljeni za samostojno odločanje v zadevah posredovanja IJZ,
- preprečili najpogostejše napake.
Program – ZDIJZ:
- Splošno o dostopu do informacij javnega značaja (definicije, koncepti) in pravica dostopa do informacij javnega značaja kot temeljna človekova pravica
- Načelo prostega dostopa
- Kdo so zavezanci za posredovanje informacij javnega značaja?
- Katere informacije spadajo med informacije javnega značaja?
- Postopek obravnave zahteve za dostop do informacije javnega značaja
- Kdaj lahko dostop do zahtevane informacije zavrnemo oziroma vse o izjemah
- Splošno o izjemah od prosto dostopnih informacij
- Dokazno breme
- Podrobno o zakonski ureditvi izjem od prosto dostopnih informacij javnega značaja
- Škodni test, test sorazmernosti in test prevladujočega javnega interesa
- Osebni podatki kot izjema od prosto dostopnih informacij
- Poslovna skrivnost kot izjema od prosto dostopnih informacij
- O posredovanju dokumentov iz postopkov javnega naročanja
- Varstvo postopkov kot izjema od prosto dostopnih informacij
- Notranje delovanje kot izjema od prosto dostopnih informacij
- O ostalih zakonskih izjemah
- Kdaj gre za absolutno javne informacije?
- Zloraba pravice dostopa do informacij javnega značaja
- Posebnosti, ki veljajo za poslovne subjekte pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava
- Proaktivna transparentnost in posredovanje informacij na svetovni splet
- Katalog informacij javnega značaja – obvezna objava, oblika objave, obveznost rednega posodabljanja
- Zaračunavanje stroškov za posredovanje informacij
- Obravnava zahtev medijev
- Najpogostejše kršitve v postopku obravnave zahteve za dostop do informacij javnega značaja
- Inšpekcijski nadzor, sankcije za kršitve
Pridružite se nam:
Praktični online seminar spremljate preko lastnega računalnika ali mobilne naprave, ni vam treba zapuščati delovnega mesta ali doma. Postavljali boste lahko konkretna vprašanja in tako razjasnili številne dileme iz prakse.
Vprašanja nam lahko pošljete tudi vnaprej – na naslov: [email protected]
Preverite še seminarje iz – Javna naročila in – Javni sektor. Pomagali vam bodo razjasnili številne dileme iz prakse.