ZDIJZ | Dostop do informacij javnega značaja v vaši praksi – pravice, obveznosti in postopki
298,00  268,20  (DDV ni vštet v ceno)-10%

(Hitri popust velja do 29. 2. 2024) Dodaj v košarico

Izkoristite hitri popust!

ZDIJZ | Dostop do informacij javnega značaja v vaši praksi – pravice, obveznosti in postopki

Online seminar

268,20  (DDV ni vštet v ceno)-10%

(Hitri popust velja do 29. 2. 2024)

-10%
Datum izvedbe: 21. 3. 2024, od 09.00 do 12.15
Kraj izvedbe:Online (preko spleta)

Do katerih vaših informacij in dokumentov ima javnost pravico dostopa in kako?

Število udeležencev:
Posebne ugodnosti:
  • drugi udeleženec 10 % popusta,
  • tretji in nadaljnji udeleženci 20 % popusta,
  • 10 % popusta na strokovne priročnike in izobraževalne portale.

NE SPREGLEJTE: 20 % popust za mikropodjetja, fizične osebe in društva! Uporabite Kodo za popust: MICRO20

Navedeni popust se ne sešteva z drugimi popusti, razen s popustom za več udeležencev izobraževanj. Kodo uporabite v košarici ali jo pripišite.

ZDIJZ – Dostop do informacij javnega značaja v vaši praksi – pravice, obveznosti in postopki

Kaj morate kot uradna oseba za dostop do informacij javnega značaja vedeti o postopkih do pravice ali zavrnitve dostopa do informacij javnega značaja, katere izjeme morate upoštevati in kako ustrezno posodabljati katalog informacij javnega značaja.


Napotke in priporočila o ZDIJZ -ju predstavlja mag. Kristina Kotnik Šumah, namestnica informacijske pooblaščenke. 

zdijz-zakon-o-dostopu-do-informacij-javnega-značajaPo Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja ZDIJZ ima javnost pravico biti seznanjena z informacijami o delovanju organizacije javnega sektorja in drugih zavezancev. ZDIJZ in podzakonski akti natančno določajo, katere so te informacije in pod katerimi pogoji morajo biti dostopne, področje pa dodatno ureja tudi sodna praksa in praksa Informacijskega pooblaščenca. Kot uradna oseba, pristojna za posredovanje informacij javnega značaja, morate biti z novostmi ažurno seznanjeni in tako svoje delo opravljati v skladu z aktualno zakonodajo.

Kot zavezanec morate namreč vedeti, katere informacije ste dolžni posredovati ter v kakšnih rokih in po kakšnem postopku ste jih dolžni obravnavati.

Kot uradna oseba za posredovanje informacij javnega značaja morate dobro poznati primere, kdaj informacije lahko posredujete, kdaj pa gre za osebne podatke, poslovne skrivnosti ali druge izjeme, zaradi katerih se dostop do informacij lahko zavrne. Prav tako morate pravilno izpeljati vse postopke in biti seznanjeni z vsemi novostmi iz prakse Informacijskega pooblaščenca (IP) in Upravnega sodišča RS.


Na praktičen način bomo obravnavali za vas pomembne teme, tako boste:

  • natančno poznali zakonske zahteve in imeli celoten pregled nad vsemi dolžnostmi, ki jih nalaga ZDIJZ ter podzakonski akti,
  • znali pravilno izvajati postopke posredovanja IJZ, vključno s pripravo odločbe oziroma primernega odgovora za prosilce in medije, ter poznali primere, kdaj dostop lahko zavrnete (zaradi npr. varstva osebnih podatkov, poslovne skrivnosti, varstva notranjega delovanja …),
  • usposobljeni za samostojno odločanje v zadevah posredovanja IJZ,
  • preprečili najpogostejše napake.


Program – ZDIJZ: 

  • Splošno o dostopu do informacij javnega značaja (definicije, koncepti) in pravica dostopa do informacij javnega značaja kot temeljna človekova pravica
  • Načelo prostega dostopa
  • Kdo so zavezanci za posredovanje informacij javnega značaja?
  • Katere informacije spadajo med informacije javnega značaja?
  • Postopek obravnave zahteve za dostop do informacije javnega značaja
  • Kdaj lahko dostop do zahtevane informacije zavrnemo oziroma vse o izjemah
  • Splošno o izjemah od prosto dostopnih informacij
  • Dokazno breme
  • Podrobno o zakonski ureditvi izjem od prosto dostopnih informacij javnega značaja
  • Škodni test, test sorazmernosti in test prevladujočega javnega interesa
  • Osebni podatki kot izjema od prosto dostopnih informacij
  • Poslovna skrivnost kot izjema od prosto dostopnih informacij
  • O posredovanju dokumentov iz postopkov javnega naročanja
  • Varstvo postopkov kot izjema od prosto dostopnih informacij
  • Notranje delovanje kot izjema od prosto dostopnih informacij
  • O ostalih zakonskih izjemah
  • Kdaj gre za absolutno javne informacije?
  • Zloraba pravice dostopa do informacij javnega značaja
  • Posebnosti, ki veljajo za poslovne subjekte pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava
  • Proaktivna transparentnost in posredovanje informacij na svetovni splet
  • Katalog informacij javnega značaja – obvezna objava, oblika objave, obveznost rednega posodabljanja
  • Zaračunavanje stroškov za posredovanje informacij
  • Obravnava zahtev medijev
  • Najpogostejše kršitve v postopku obravnave zahteve za dostop do informacij javnega značaja
  • Inšpekcijski nadzor, sankcije za kršitve

Pridružite se nam:

Praktični online seminar spremljate preko lastnega računalnika ali mobilne naprave, ni vam treba zapuščati delovnega mesta ali doma. Postavljali boste lahko konkretna vprašanja in tako razjasnili številne dileme iz prakse.

Vprašanja nam lahko pošljete tudi vnaprej – na naslov: [email protected]

Preverite še seminarje iz – Javna naročila in – Javni sektor. Pomagali vam bodo razjasnili številne dileme iz prakse.

Avtorji

mag. Kristina Kotnik Šumah

Po zaključku I. gimnazije v Celju je študij nadaljevala na Pravni fakulteti v Ljubljani, kjer je z odliko diplomirala aprila 2002. Po diplomi se je zaposlila v Službi Vlade RS za evropske zadeve, kjer je opravljala delo višje svetovalke na področju pravnih zadev. Leta 2008 je opravila državni pravniški izpit. Pri Informacijskem pooblaščencu se je zaposlila maja 2006. Do septembra 2008 je opravljala delo svetovalke pooblaščenca na področju dostopa do informacij javnega značaja, kjer je reševala najzahtevnejše pritožbene zadeve. Od oktobra 2008 dalje je namestnica informacijske pooblaščenke za področje dostopa do informacij javnega značaja. Je avtorica strokovnih člankov s področja informacij javnega značaja in predavateljica na upravni akademiji. Mednarodne izkušnje si nabira s predavanji in študijskimi izmenjavami v tujini, kot strokovnjakinja sodeluje tudi v projektih medinstitucionalnega sodelovanja pri Evropski komisiji.

Splošni pogoji

Po potrditvi izvedbe boste prejeli predračun, ki ga je treba poravnati najmanj tri dni pred izvedbo online seminarja. Za proračunske porabnike veljajo plačilni pogoji v skladu z zakonodajo o javnih plačilih. Pisna odpoved udeležbe je mogoča najkasneje tri delovne dni pred izvedbo online seminarja. Udeleženci, ki po tem roku prekličejo udeležbo ali se online seminarja ne udeležijo, niso upravičeni do povrnitve kotizacije oz. so dolžni poravnati celotno kotizacijo. Lahko pa se online seminarja udeleži drugi udeleženec. Pridržujemo si pravico do odpovedi online seminarja – v tem primeru kotizacijo povrnemo v celoti. S prijavo sprejemate ta določila in splošne pogoje.