Za večino vodij je dajanje negativne povratne informacije zelo neprijetno opravilo. Je nujno zlo, če mora ekipa dosegati cilje, en njenih članov pa ne nosi svojega dela bremena, ali se ne obnaša, kot bi to želeli.
Ta sodelavec se seveda pogosto ne strinja z oceno, išče razloge in opravičila, ali prelaga odgovornost na druge… kar lahko pogovor naredi precej naporen.
Če so se izjalovili vsi poskusi usmerjanja, ali če mora vodja iz poslovnih razlogov sodelavcu sporočiti, da se delovno razmerje žal zaključuje, je to lahko še posebej težko.
Kako lahko kot vodja konstruktivno in (relativno) prijetno izrečete kritiko, in kako doseči, da sta na koncu pogovora zadovoljna oba? Kako podati kritiko, da jo bodo sodelavci sprejeli kot priložnost za razvoj?
Da, to je prav zares možno…
Kaj pa, če je vaša naloga povedati to, kar nihče noče slišati? Kako skomunicirati odpoved delovnega razmerja in kako ravnati ob čustvenem odzivu sodelavca?
Zakaj na to delavnico:
- izvedeli boste, kako podati informacije, kritiko in pohvalo, ter kaj je zdravo razmerje med slednjima,
- spoznali boste tehnike samoregulacije ali kako se pripraviti na sporočanje negativnega feedback-a,
- naučili se boste pravil podajanja povratne informacije ter vedeli, kdaj se lahko zalomi,
- prepoznali boste standardne napake pri podajanju kritike,
- vedeli boste, kako voditi lahkoten, konstruktiven pogovor o delu,
- izvedeli boste, kako pravilno skomunicirati odpoved delovnega razmerja in kako ravnati ob čustvenem odzivu zaposlenega,
- na praktičnih primerih boste trenirali svoje komunikacijske veščine!
Vsebina
- Stres vodje, ko delo ni opravljeno tako kot bi moralo biti
- Informacije, povratne informacije, kritika in pohvala; zdravo razmerje med kritiko in pohvalo
- Kaj se zgodi, če zaposleni nimajo povratnih informacij o svojem delu in obnašanju
- Običajne predstave vodij o podajanju povratne informiranje in dojemanje njihovih podrejenih
- Naš odnos do napak, površnosti, samovoljnosti in »težavnega« vedenja
- Tehnike samoregulacije ali kako se pripraviti na sporočanje negativnega feedback-a
- Pravila podajanje povratne informacije in kdaj se lahko zalomi
- Običajne napake pri podajanju kritike in zakaj ljudje doživijo kritiko kot osebni napad
- Kako ravnati, če pohvala »pokvari« in če kritika »ne zaleže«
- Umetnost lahkotnega konstruktivnega pogovora o delu
- Odpuščanje – kako povedati tisto, česar si nihče ne želi slišati
- Kako ravnati ob čustvenem odzivu sodelavca, ko mu sporočimo odpoved delovnega razmerja
- Trening komunikacijskih veščin na praktičnih primerih