fbpx

Prijava v portal: 

Aktualni prispevki

NOVO ZA NAROČNIKE PORTALA – 3X LETNO ONLINE SREČANJE

Ker se zavedamo, da nadaljnje usposabljanje ter deljenje izkušenj ključnega pomena za vaše delo, bo del paketa po novem tudi možnost udeležbe na kratkih online dogodkih. Tako se boste naročniki lahko trikrat letno brezplačno udeležili online srečanja, ki ga izvajajo naši avtorji in predavatelji – strokovnjaki za različna področja strokovno-pedagoškega dela z otroki s posebnimi […]

Odgovor vlade na pobudo o problematiki prostorskih kapacitet v šolah za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami

Vlada Republike Slovenije je seji Odbora za državno ureditev in javne zadeve z dne 9. 1. 2024 sprejela odgovor na pobudo Komisije Državnega sveta za izobraževanje, kulturo, znanost, šport in mladino ter Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj v zvezi s problematiko prostorskih kapacitet v šolah za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami. Državni […]

Inšpektorat za okolje

Inšpektorat za okolje Inšpektorji za okolje v okviru Inšpektorata za okolje in energijo so v zadnjem mesecu dni izvedli poostren nadzor nad: 1. Emisijami snovi v zrak iz nepremičnih virov onesnaževanja Inšpektorji za okolje Inšpektorat za okolje RS in energijo so v letošnji akciji opravili inšpekcijske nadzore pri osmih upravljavcih naprav, pri katerih je Agencija […]

Odziv otroka z avtističnimi motnjami na nežen dotik in močan objem

Vprašanje: V vrtcu imamo 5,5-letnega fantka, ki kaže močne znake avtizma, je v postopku obravnave v centru za zgodnjo obravnavo. Otrok ob nežnih dotikih (ki so velikokrat tudi nenamerni, npr. med igro v skupini otrok) reagira izjemno burno, joka, kriči. Občasno brez nekega zunanjega vzroka želi, da ga nekdo zelo močno objame, naj je to […]

Obvezno opravljanje NPZ za učence, ki se izobražujejo na domu

Vprašanje: Imamo učenko, ki se šola na domu, obiskuje 6. razred. Ali tudi ona opravlja nacionalno preverjanje znanja (NPZ)?   Odgovor: Iz 91. člena Zakona o osnovni šoli izhaja, da se za učence, ki se izobražujejo na domu, za nacionalno preverjanje znanja uporablja določba 64. člena Zakona o osnovni šoli, ki določa, da je nacionalno […]

Pridobitev individualiziranega programa na osnovni šoli s strani staršev (mnenje IPRS)

Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) so prejeli vprašanje, ali kateri predpis prepoveduje, da bi starši pridobili kopijo individualiziranega programa, ki se nanaša na njihovega otroka. V tem primeru je bila ustna prošnja starša za seznanitev zavrnjena s pojasnilom, da to ni praksa šol ter da je treba upoštevati pravila varstva osebnih podatkov. Na podlagi informacij IP […]

Zakonodaja o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami v vzgoji in izobraževanju

V zadnjih dvajsetih letih se v povezavi z zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, ki jih je država ustanovila za delo z otroki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, govori in razpravlja predvsem o težavah s sprejemanjem in odpuščanjem otrok in mladostnikov, o vedno težji populaciji, za katero niso več usposobljeni, […]

Strategije pomoči otrokom z disocialnim sindromom

Spoznati in razumeti otroka Elias, Patrikakou in Weisberg (2007 v Vec, 2011) menijo, da se strokovni delavci šol in starši pri nudenju pomoči otrokom ne bi smeli osredotočiti le izobraževalno področje, ampak tudi na razvoj socialno-emocionalnih kompetenc otroka. V ta namen so razvili t. i. A, B in 3C model, kjer se pri otrocih osredotočimo […]

Prilagoditve za otroke z disleksijo v osnovni šoli, v programu s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo

O disleksiji v Navodilih Po Kriterijih za opredelitev vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oz. motenj otrok s posebnimi potrebami » …kot otroke s primanjkljaji na posameznih področjih učenja usmerjamo otroke s težjo obliko specifičnih učnih težav, pri katerih se zaradi znanih ali neznanih motenj ali razlik v delovanju centralnega živčnega sistema kljub povprečnim ali nadpovprečnim […]