ob prihodu na delo prijazno pozdravite sodelavce in se od njih ob odhodu domov ravno tako poslovite;Bodite vsak dan pozorni na svoje vedenje:
- tudi pri komuniciranju s sodelavci uporabljajte čarobne besede »prosim«, »hvala«, »oprostite«, imajo neverjeten učinek;
- pomagajte si med seboj; če sodelavec naloge ne zna opraviti, vi pa ste na tem področju bolje podkovani, ga naučite, če mu trenutno ne utegnete priskočiti na pomoč, mu prijazno razložite vzrok;
- medsebojne konflikte rešujte sproti, odkrito in strpno;
- sodelavca, ki govori po telefonu ali s stranko, ne prekinjamo;
- nikoli se ne prerekajte ali kritizirajte pred strankami;
- poskrbite za dobro medsebojno vzdušje (humor, drobne pozornosti, spodbudna misel, pohvala, tolažba …);
- spoštujte SEBE in DRUGE: »Jaz sem v redu in ti si v redu.«
Odnos nadrejenega do sodelavcev
- Vodja je zgled komunikacije in postavlja raven kulture komunikacije v podjetju/oddelku;
- vedno odzdravi sodelavcem;
- pohvali javno, kritizira na štiri oči;
- pri odrejanju nalog uporabi » prosim«, ko dobi rezultat, se zahvali,
- stresanju slabe volje na sodelavce se ne reče »kritika«;
- vse sodelavce spoštuje, tudi če se po izobrazbi, izkušnjah, starosti in značaju razlikujejo od njega.
Odnos podrejenega do vodje
- Vodja je višji po funkciji in ima prednost,
- vodjo pozdravimo,
- novemu vodji se predstavimo;
- vodjo spoštujemo, ni pa se mu treba prilizovati.
Več o tej temi preberite v priročniku Govori in pisna komunikacija za vsako poslovno priložnost