Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Dopolnjevanje, popravljanje, spreminjanje in pojasnjevanje ponudb po ZJN-2

Dopolnjevanje, popravljanje, spreminjanje in pojasnjevanje ponudb po ZJN-2

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnem naročanju (ZJN-2E), ki je leta 2014 noveliral tedaj veljavni ZJN-2, je spremenil definicijo formalno nepopolne ponudbe. Formalno nepopolna ponudba je bila definirana kot tista, ki je bila pravočasna in ni bila popolna ali je vsebovala napake v delih, ki niso vplivali na njeno razvrstitev glede na merila in ki se niso nanašali na tehnične specifikacije predmeta naročanja v smislu zamenjave prvotno ponujenega predmeta naročanja z novim. Z novo definicijo je bila razširjena možnost dopolnjevanja ponudb in vzpostavljena možnost njihovega spreminjanja. Novelirani ZJN-2 je v primeru formalno nepopolne ponudbe od naročnika zahteval izvedbo postopka, v katerem so imeli ponudniki možnost dopolnjevati ali spreminjati vsebino svoje ponudbe. Ponudniki pri tem niso smeli poseči le v tiste dele ponudbe, ki so se nanašali na merila (cena in ostala merila oziroma elementi, ki so lahko vplivali na drugačno razvrstitev ponudb), ter v tiste dele ponudbe, ki so opredeljevali predmet ponudbe (tehnične specifikacije).

Na podlagi navedenih zakonskih izhodišč je praksa Državne revizijske komisije dopuščala relativno široko možnost dopolnjevanja in spreminjanja ponudb. Pri tem je upoštevala (poleg zakonskih določb) tudi izrecen namen zakonodajalca, da omogoči ne samo širše dopolnjevanje ponudb, temveč tudi njihovo spreminjanje. Namen zakonodajalca ob sprejemanju novele ZJN-2E je namreč bil, da bi lahko ponudniki odpravljali nekatere napake, zaradi katerih so morali naročniki sicer pred spremembo zakonodaje iz postopka javnega naročanja izločiti ponudbo, ki je bila cenovno oziroma ekonomsko najugodnejša, kar naj bi prispevalo h gospodarnejšemu, uspešnejšemu in učinkovitejšemu javnemu naročanju. Ob tem je bilo poudarjeno, da je dopuščeno dopolnjevanje le s takšnimi novimi podatki, katerih obstoj v času predložitve ponudbe je mogoče objektivno preveriti, če se s takšnimi podatki ne spreminjajo ključni deli ponudbe (cena, merila, predmet ponudbe) in če lahko naročnik v postopku dopolnjevanja zagotovi spoštovanje načela enakopravne obravnave ponudnikov in načela preglednosti.