Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Pravica do ustne obravnave v postopkih pravnega varstva v postopkih oddaje javnih naročil

Pravica do ustne obravnave v postopkih pravnega varstva v postopkih oddaje javnih naročil

Pravno varstvo v postopkih oddaje javnih naročil v Republiki Sloveniji ureja Zakon o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (Ur. l. RS, št. 43/2011 s sprem. - v nadaljevanju: ZPVPJN). Celoten sistem pravnega varstva je zasnovan tako, da se odvija pred javnim naročnikom, ki je vodil postopek oddaje javnega naročila, pred Državno revizijsko komisijo za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljevanju: DKOM) kot izključno pristojnim, specializiranim razsodiščem (tribunalom) in (v nekaterih primerih ter v zelo omejenem obsegu) pred Upravnim sodiščem prve stopnje.1

Vloga naročnika v postopku pravnega varstva (predrevizijski postopek) je omejena na enostranska ravnanja. Če naročnik oceni, da je zahteva za pravno varstvo (zahtevek za revizijo) utemeljena, lahko svojo odločitev spremeni.2 Če naročnika pritožnikovi (vlagateljevi) argumenti ne prepričajo in zato zahtevo za pravno varstvo zavrne kot neutemeljeno, jo mora skupaj s spisovno dokumentacijo odstopiti DKOM kot posebnemu, neodvisnemu organu (tribunalu), ki je v Republiki Sloveniji izključno pristojen za reševanje sporov med ponudniki in naročniki v postopkih oddaje javnih naročil.3 Ker naročnik v predrevizijskem postopku odloča (samo) o tem, ali bo svojo odločitev spremenil ali ne, pravnih dejanj, opravljenih pred naročnikom, ni mogoče šteti kot prvostopenjsko razsojanje o sporni zadevi (nemo iudex in causa sua). Zato se v tem kontekstu vprašanje morebitne pravice do ustne obravnave v (predrevizijskem) postopku pred naročnikom niti ne zastavlja.