Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Zavrnitev vseh ponudb

Zavrnitev vseh ponudb

V dosedanji praksi (ZJN-2) je Državna revizijska komisija (v nadaljevanju: Dkom) po tretjem odstavku 80. člena ZJN-2 oz. po tretjem odstavku 84. člena ZJNVETPS naročnikom priznavala možnost, da kadar koli zavrnejo vse ponudbe z obrazložitvijo, da zakon naročnike zavezuje le, da morajo o tem obvestiti vse ponudnike in svoj nadzorni organ, da morajo ponudnike obvestiti o možnosti uveljavljanja pravnega varstva in da morajo svojo odločitev tudi ustrezno objaviti. Državna revizijska komisija ugotavlja, da ima naročnik v skladu s tretjim odstavkom 80. člena ZJN-2 možnost kadar koli zavrniti vse ponudbe, pri čemer ga zakon zavezuje, da mora o tem obvestiti vse ponudnike in svoj nadzorni organ, da mora ponudnike obvestiti o možnosti uveljavljanja pravnega varstva in da mora svojo odločitev tudi ustrezno objaviti. Kot je razvidno iz zahtevka za revizijo, vlagatelj ne zatrjuje, da naročnik ni izpolnil katerega izmed formalnih ravnanj, ki jih v primeru zavrnitve vseh ponudb na podlagi tretjega odstavka 80. člena ZJN-2 predvideva zakon. Vlagatelj torej ne izpodbija naročnikove odločitve o zavrnitvi vseh ponudb v smislu kršitev tretjega odstavka 80. člena ZJN-2. Na podlagi trditev iz zahtevka za revizijo tako sploh ni mogoče ugotavljati, ali je naročnik kršil tretji odstavek 80. člena ZJN-2, zaradi česar zahtevku za revizijo, ob upoštevanju pravila o povezanosti trditvenega in dokaznega bremena (212. in nasl. členi Zakona o pravdnem postopku (Uradni list RS, št. 26/1999 in spremembe; v nadaljevanju: ZPP) v povezavi s prvim odstavkom 13. člena ZPVPJN), ni mogoče ugoditi.

Če je naročnik izvedel vsa prej navedena formalna ravnanja, je zahtevek za revizijo zavrnila, ne da bi se spuščala v vsebinsko presojo razlogov, ki jih je naročnik navedel v obrazložitvi o zavrnitvi vseh ponudb na podlagi tretjega odstavka 80. člena oz. po tretjem odstavku 84. člena ZJNVETPS. Glede na to je bilo v strokovni javnosti jasno, da je bil ta institut v praksi večkrat zlorabljen, vendar ker revizijskih navedb Dkom ni obravnavala, so ponudnik v teh primerih ostali brez pravnega varstva.