Ko poteče rok za oddajo ponudb, nastopi tako imenovana faza pregleda in vrednotenja ponudb. V tej fazi naročnik pregleda vse prispele ponudbe ali pa se v določenih primerih odloči, da bo pregledal samo po merilih prvouvrščeno ponudbo. Naročnik ne more in ne sme oddati javnega naročila ponudniku, čigar ponudba ni dopustna. Da pa bi ugotovil, ali je ponudba dopustna ali ne, pa mora ugotoviti, ali je ponudnik, ki mu želi oddaji javno naročilo na način, kot je bilo določeno v razpisni dokumentaciji, izpolnil naročnikove zahteve iz razpisa ali ni[1] in ali je po merilih najugodnejši.
V skladu s splošnim pravilom iz prvega odstavka 89. člena ZJN-3 naročnik najprej preverja dopustnost ponudb, zato se v postopek ocenjevanja, ki sledi pregledu prispelih ponudb,:
uvrstijo zgolj dopustne ponudbe,
nedopustne pa so iz nadaljnjega postopka izločene in se ne upoštevajo pri razvrščanju po merilih.
Da se v lestvico ocenjevanja ponudb po merilih lahko uvrstijo zgolj dopustne ponudbe (ne pa tudi nedopustne) je logično, saj dopustnih in nedopustnih ponudb med seboj ni mogoče primerjati, saj ne predstavljajo primerljivih dejanskih stanov. Ker so torej dopustne in nedopustne ponudbe (z vidika ocene o dopustnosti) različne, jih v skladu z načelom enakopravne obravnave ponudnikov ni dovoljeno obravnavati enako in jih medsebojno primerjati, temveč je dovoljeno med seboj primerjati zgolj primerljive, torej izključno dopustne ponudbe.
Četrti odstavek 89. člena ZJN-3 daje naročniku možnost,
da pri odprtem postopku in
postopku naročila male vrednosti
naročnik ponudbe najprej
razvrsti glede na merila in
jih (predhodno) preveri z vidika izpolnjevanja njegovih zahtev glede predmeta javnega naročila[2],
šele zatem pa pri najugodnejšem ponudniku preveri morebiten obstoj razlogov za izključitev in izpolnjevanje zahtevanih pogojev za sodelovanje.
Navedeno določilo tako daje naročniku možnost, da na podlagi avtonomne odločitve odstopi od splošnega pravila. Namen tega je v poenostavitvi in zmanjšanju stroškov postopka, saj naročnik presoja zgolj dopustnost prvouvrščene ponudbe, ne pa tudi ostalih (z ostalimi se niti ne ukvarja, pomeni, da jih ne pregleduje, niti ne ocenjuje). Ne glede na to, za katero od obeh možnosti se naročnik odloči, pa mora postopek pregleda in ocenjevanja ponudb v obeh primerih pripeljati do istega rezultata, to je do izbire istega najugodnejšega ponudnika (prim. odločitev Državne revizijske komisije v zadevi št. 018-198/2017[3].
[1] 89. člena ZJN-3 (pregled in ocenjevanje ponudb ter način oddaje javnega naročila) v prvem odstavku določa, da odda naročnik javno naročilo na podlagi meril ob upoštevanju določb 84., 85. in 86. člena navedenega zakona po tem, ko preveri, da so izpolnjeni naslednji pogoji: a) ponudba je skladna z zahtevami in pogoji, določenimi v obvestilu o javnem naročilu in v dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila, po potrebi ob upoštevanju variant iz 72. člena ZJN-3, in b) ponudbo je oddal ponudnik, pri katerem ne obstajajo razlogi za izključitev iz 75. člena tega zakona in izpolnjuje pogoje za sodelovanje ter pravila in merila iz 82. in 83. člena ZJN-3, če so bila določena.
[2] Predmet javnega naročila naročnik definira v tehničnih specifikacijah.
Ta stran uporablja piškotke, da bi vam zagotovila najboljšo možno uporabniško izkušnjo!
Privacy settings
Privolitev
Ta stran uporablja piškotke, da bi vam zagotovila najboljšo možno uporabniško izkušnjo!. Kateri piškotki in skripte so uporabi in kako vplivajo na vaš obisk je opisano na levi. Svoje nastavitve lahko spremenite kadarkoli. Vaša izbira ne bo vplivala na vaš obisk.
Vedite: Te nastavitve veljajo samo za napravo, ki jo trenutno uporabljate.
Obvezni piškotki
Obvezni piškotki so ključni in brez njih posamezna spletna stran oz. spletni portal v lasti oz. upravljanju Založba Forum Media, ne bo deloval, kot bi moral. Nastavijo se, ko posameznik odda obrazec, se prijavi ali opravi kakršnokoli interakcijo s spletno stranjo, ki gre preko klikanja na enostavne povezave.
Piškotki na tej listi:
has_js
NSC_xxx.fe.bd.vl
JSESSIONID, PHPSESSIONID, ASPSESSIONID, ipd.
Analitični in oglaševalski piškotki
Analitični in oglaševalski piškotki so piškotki partnerskih storitev, kot so: Facebook, Google, Mouseflow itd. in z njimi Založba Forum Media analizira promet na posamezni spletni strani, da lahko izboljša uporabniško izkušnjo. Posameznik sprejme piškot s klikom na gumb na spletni strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Več glede uporabe piškotkov je na voljo na posamezni spletni strani.
Piškotki na tej listi:
NID
SID
HSID
lbcs
IDE
ANID
DSID
FLC
AID
TAID
exchange_uid
__gads
__gac
Conversion
NID
SID
fr
tr
uuid
uuid2
uuidc
MUID
MUIDB
_ga
_gid
_gat
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
__utm.gif
rur
urlgen
uuid
uuidc
addthis.com
adnxs.com
adsrvr.org
adtech.com
advertising.com
bidswitch.net
casalemedia.com
contextweb.com
criteo.com
demdex.net
doubleclick.net
google.com
googleadservices.com
hubspot.com
instagram.com
openx.net
pubmatic.com
rlcdn.com
yieldlab.net
youtube.com
smartadserver.com
tradedoubler.com
IDE
ANID
DSID
FLC
AID
TAID