Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Kako zaključiti postopek oddaje in kako obrazložiti odločitev, da se zavrne vse ponudbe

ZJN-3 predvideva različne možne zaključke postopka oddaje javnega naročila. Ker je namen postopka oddaje javnega naročila sklenitev pogodbe o izvedbi naročila, se postopek praviloma zaključi z izbiro najugodnejšega ponudnika. V določenih primerih pa naročnik iz najrazličnejših razlogov postopka oddaje javnega naročila ne more oz (iz povsem subjektivnih razlogov) ne želi zaključiti z izbiro najugodnejšega ponudnika. V prvem primeru si naročnik prizadeva oddati javno naročilo in skleniti pogodbo, vendar zaradi nedopustnih ponudb tega ne more storiti, v drugem primeru pa bi naročnik javno naročilo sicer lahko oddal, vendar zaradi spremenjenih okoliščin, oz  iz drugih razlogov na njegovi strani tega ne stori. Odločitev o izločitvi (vseh) ponudb in odločitev o zavrnitvi vseh ponudb sta torej utemeljeni z različnimi razlogi, navedena položaja sta v ZJN-3 različno urejena, različne pa so tudi posledice, ki iz teh odločitev izhajajo (prim. npr. odločitve Državne revizijske komisije v zadevah št. 018-111/2022, 018-066/2022, 018-107/2021, 018-075/2018, 018-157/2016).

Zavrnitev vseh ponudb v primerih, ko se v postopku pregleda in ocenjevanja ponudb ugotovi, da niso dopustne, v praksi niso sporne. Oz povedano drugače, če ponudnik, katerega ponudba je bila zavrnjena, meni, da odločitev ni zakonita, vloži zahtevek za revizijo, o katerem se v postopku pravnega varstva odloči upoštevajoč trditveno in dokazno breme, ki je na ponudniku. Kot sporne pa se v praksi večkrat pokažejo odločitve, ko naročnik zavrne vse ponudbe iz razlogov na svoji strani, ki pa so izmišljeni, navidezni in je jasno, da za sprejem takšne odločitve naročnik nima niti dejanske, niti pravne podlage. Še več, gre za odločite, ki so večkrat  posledica nedopustnega preferiranja določenih ponudnikov. Res je, da lahko v teh primerih naročnik  za isti predmet izvede nov postopek javnega naročanja le, če so se bistveno spremenile okoliščine, s čimer je zakonodajalec želel preprečiti morebitne zlorabe, katerih posledica bi bila neenakopravna obravnava ponudnikov. Vendar, ponudnik, ki je oddal ponudbo z oddajo ponudbo izkaže interes za oddajo javnega naročila in ni zainteresiran za nov postopek, posebej še, če je jasno, da naročnik nima objektivno utemeljenih razlogov, za zavrnitev vseh ponudb.