Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Razlaga 2. točke prvega odstavka 95. člena ZJN-3, ki določa možnost spremembe pogodbe za dodatne gradnje, storitve ali dobave blaga, pri tem pa zvišanje cene ne sme presegati 30 % vrednosti prvotne pogodbe o izvedbi JN

Vprašanje:  Zanima nas razlaga pravila iz 2. točke prvega odstavka 95. člena ZJN-3, ki določa, da je sprememba pogodbe mogoča za dodatne gradnje, storitve ali dobave blaga, pri čemer pa kakršno koli zvišanje cene ne sme presegati 30 % vrednosti prvotne pogodbe o izvedbi javnega naročila. Sprašujemo, ali pravilno razumemo, da »več dela/manj dela niso vključena v termin “dodatna dela” in posledično ne zapadejo v kvoto 30 %«.

Odgovor: Tako kot pri uporabi vseh izjem iz prvega odstavka 95. člena ZJN-3, ki dopuščajo spremembo že sklenjene pogodbe o izvedbi javnega naročila, je tudi v primeru sprememb na podlagi iz 2. točke prvega odstavka 95. člena treba izhajati iz splošnega pravila, da je sprememba pogodbe o izvedbi javnega naročila med njeno veljavnostjo dopustna le izjemoma in izključno v okoliščinah (numerus clausus), ki so natančno navedene v 95. členu ZJN-3. To pomeni, da vsako odstopanje od pravil iz cit. člena ZJN-3 povzroči, da je sprememba pogodbe o izvedbi javnega naročila nedopustna in jo je treba obravnavati kot nezakonito neposredno oddajo javnega naročila (tj. brez izvedbe enega od za to predpisanih postopkov za oddajo naročila). Pravila iz prvega odstavka 95. člena ZJN-3 torej urejajo izjemo, izjeme pa je treba razlagati omejujoče (restriktivno).