Uvod Če ni podana katera izjema iz Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/2015 s sprem.; v nadaljevanju: ZJN-3), mora subjekt, ki je opredeljen kot naročnik po 9. členu ZJN-3, pred sklenitvijo pogodbe za izvedbo gradenj, dobavo blaga ali izvajanje storitev, če ta pogodba pomeni javno naročilo, […]
Category:DKOM
Izključitveni razlog obstoja kazenskih obsodilnih sodb: praksa Državne revizijske komisije
Izključitveni razlog obstoja kazenskih obsodilnih sodb praksa Državne revizijske komisije V zvezi z izključitvenim razlogom obstoja kazenskih obsodilnih sodb in sporočanja informacij se je Državna revizijska komisija v svoji praksi ukvarjala predvsem s formalnimi vprašanji, in sicer za katere osebe je ponudnik dolžan predložiti dokazila o nekaznovanosti ter na kakšen način lahko v primeru manjkajočih […]
Izključitev ponudnika zaradi dokazila o nekaznovanosti: Sodba EU sodišča C-178/16, Pokrajina Bolzano proti družbi Impresa di Construzioni ING.E.Mantovani SPA
Izključitev ponudnika zaradi dokazila o nekaznovanosti Sodba EU sodišča C-17816, Pokrajina Bolzano proti družbi Impresa di Construzioni ING.E.Mantovani SPA Dejansko stanje V sodbi št. C‑178/16 je Sodišče EU obravnavalo postopek oddaje javnega naročila, v katerem je naročnik, Pokrajina Bolzano, naročal financiranje, pripravo projekta, izgradnjo in upravljanje novega zavoda za prestajanje kazni zapora v Bolzanu. Ponudbo […]
Odločitve DKOM
Dodaj članek med moje vsebine
Objava podatka o zagotovljenih sredstvih v odločitvi o oddaji naročila
Sklep št. 018-163/2016-4 V zadevi št. 018-163/2016-4 se je Državna revizijska komisija ukvarjala z vprašanjem, katere podatke mora naročnik sporočiti ponudniku, kadar zavrne njegovo ponudbo. Naročnik je v obrazložitvi odločitve o zavrnitvi ponudbe kot nedopustne navedel, da je ponudnikova ponudba (dispozicija) vsebinsko neustrezna in nepopolna, […]
Praksa DKOM o obrazložitvi odločitve o oddaji naročila
Sklep št. 018-102/2017-5 – razlikovanje med vprašanjem navedbe vseh razlogov in vprašanjem njihove utemeljenosti V zadevi št. 018-102/2017-5 je vlagatelj zahtevka za revizijo zatrjeval, da je bila odločitev o izidu javnega naročila v delu, ki se je nanašala na izključitev njegove ponudbe, pomanjkljivo obrazložena. Po njegovem mnenju […]
Obrazložitev odločitve o oddaji naročila
Zakon o javnem naročanju, ki je prenehal veljati 31. marca 2016 (v nadaljevanju: ZJN-2), je v 79. členu določal, da mora naročnik svojo odločitev o oddaji naročila obrazložiti in navesti ugotovitve ter razloge zanjo. Zakon je naročnika zavezoval, da ponudnike v odločitvi opozori o možnem pravnem varstvu, in sicer o […]
Izključitveni razlogi v praksi Državne revizijske komisije
Sklep št. 018-254/2016-9 – storitev prekrška, določenega v Zakonu o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno, kot izključitveni razlog V navedeni zadevi je naročnik naročilo dodelil izbranemu ponudniku, za katerega je vlagatelj v zahtevku za revizijo zatrjeval, da je uvrščen na seznam delodajalcev z negativnimi referencami, ki ga […]
Razlogi za izključitev ponudnikov iz postopkov javnega naročanja
Evalvacijo ponudb, ki jih naročnik prejme v postopku oddaje javnega naročila, je mogoče v grobem razdeliti na dva dela. Na eni strani je treba ugotoviti, ali je ponudnik izpolnil vse zahteve in pogoje, ki jih je naročnik določil za priznanje sposobnosti za izvedbo naročila. Na drugi strani […]
Izpolnjevanje pogojev glede kadrovske sposobnosti »vodja del« s podizvajalcem, ki je fizična oseba
I. V praksi ni sporno, da lahko gospodarski subjekt (v nadaljevanju: ponudnik) izpolni kadrovsko zahtevo glede vodje del, upoštevajoč razpisno dokumentacijo, ki dovoljuje uporabo zmogljivosti drugih1 na način, da za vodjo del nominira podizvajalca. Sporno pa je, kako naj to stori, saj […]
Ocenjevanje kadrovskih vidikov poslovanja ponudnika
Kot je bilo že zapisano, ZJN-3 v 84. členu med merili, ki lahko pridejo v poštev pri ocenjevanju ekonomsko najugodnejše ponudbe, primeroma našteva tudi organiziranost, usposobljenost in izkušenost osebja, ki bo izvedlo javno naročilo, če lahko kakovost osebja bistveno vpliva na raven izvedbe javnega naročila. V zadevah št. 018-229/2016 in […]
Reference kot merilo v praksi Državne revizijske komisije
Državna revizijska komisija je v dosedanji praksi, ki je temeljila na Zakonu o javnem naročanju iz leta 2006 (ZJN-2), pri presoji ustreznosti meril poudarjala zlasti ekonomske vidike meril. Praksa je izhajala iz predpostavke, da lahko naročniki merijo predvsem tiste elemente ponudbe, ki za njih pomenijo določeno ekonomsko […]
Merila, ki se nanašajo na reference in kadrovske vidike poslovanja ponudnika
Merila so element za vrednotenje ugodnosti posameznih ponudb in njihovo medsebojno primerjavo. Gre za razlikovalne znake med dopustnimi ponudbami, katerih izbira odraža naročnikovo presojo pomembnosti posameznih okoliščin, povezanih s predmetom ali izvedbo naročila. Povezana so z vsebino ponudbe in so primarno namenjena merjenju ekonomskih […]
Praksa DKOM o določanju tehničnih specifikacij
Sklep št. 018-095/2014-31 – nedopustnost omejevanja enakovrednih in kompatibilnih tehnologij V zadevi št. 018-095/2014-31 (v kateri je bilo sicer treba uporabiti ZJN-2, ki pa vsebuje podobne določbe o oblikovanju tehničnih specifikacij kot ZJN-3) se je Državna revizijska komisija ukvarjala z vprašanjem primerljivosti in kompatibilnosti dveh tehnologij čiščenja komunalnih odpadnih […]
Določanje tehničnih specifikacij
Tehnične specifikacije so v skladu s 23. točko prvega odstavka 2. člena ZJN-3 tiste določbe razpisne dokumentacije, s katerimi naročnik opiše zahtevane značilnosti materialov, proizvodov, blaga ali storitev, ki so predmet javnega naročila. Z drugimi besedami – naročnik s tehničnimi specifikacijami opiše predmet naročila in natančno določi tiste njegove značilnosti, ki so […]