Košarica

Novo za naročnike paketa OPTIMUM: e-obveščanje Preizkusite zdaj >>

[email protected] | 02 250 18 00

Evidenčna naročila pod mejnimi vrednostmi

ZJN-3[1] naročnikom nalaga, da morajo do zadnjega dne februarja tekočega leta sporočiti statistične podatke o evidenčnih naročilih, ki so jih je oddali v preteklem letu. Poleg tega morajo do zadnjega dne februarja tekočega leta (za preteklo leto) na portalu javnih naročil objaviti tudi seznam oddanih evidenčnih naročil, ki mora zajemati podatke o evidenčnih naročilih, ki […]

3. točka prvega odstavka 95. člena ZJN-3: spremembe zaradi nastopa nepredvidenih okoliščin

ZJN-3 v 3. točki prvega odstavka 95. člena določa, da se lahko pogodba o izvedbi javnega naročila in okvirni sporazum spremenita brez novega postopka javnega naročanja, »če je sprememba potrebna zaradi okoliščin, ki jih skrben naročnik ni mogel predvideti, in sprememba ne spreminja splošne narave javnega naročila«. Pravilo dopušča, da pogodbeni stranki zakonito spremenita prvotne […]

2. točka prvega odstavka 95. člena ZJN-3: dodatna gradbena dela, storitve ali dobava blaga

ZJN-3 v 2. točki prvega odstavka 95. člena določa, da se lahko pogodba o izvedbi javnega naročila in okvirni sporazum spremenita brez novega postopka javnega naročanja »za dodatne gradnje, storitve ali dobave blaga, ki jih izvede prvotni izvajalec, če so potrebne, čeprav niso bile vključene v prvotno javno naročilo, in če zamenjava izvajalca: –  ni mogoča […]

1. točka prvega odstavka 95. člena ZJN-3: spremembe, ki so vnaprej predvidene v dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila

ZJN-3 v 1. točki prvega odstavka 95. člena določa, da se lahko pogodba o izvedbi javnega naročila in okvirni sporazum spremenita brez novega postopka javnega naročanja »če je sprememba, ne glede na njeno denarno vrednost, predvidena v prvotni dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila v jasnih, natančnih in nedvoumnih določbah o reviziji, ki lahko […]

Spremembe pogodbe o izvedbi javnega naročila ali okvirnega sporazuma

Spreminjanje že sklenjene pogodbe o izvedbi javnega naročila je v pravu javnih naročil načeloma prepovedano. Če med izvajanjem pogodbe pride do položaja, ki zahteva njeno spremembo, mora naročnik praviloma izvesti nov postopek javnega naročanja v skladu z Zakonom o javnem naročanju (Uradni list RS; št. 91/15 s sprem.; v nadaljevanju: ZJN-3).[1] Spremembo pogodbe o izvedbi […]

Vpogled v ponudbo izbranega ponudnika po 35. členu ZJN-3

Eno od zahtevnejših vprašanj, ki se postavljajo v postopku oddaje javnega naročila po izdani odločitvi o oddaji javnega naročila, je[1], v katere dele ponudbe in ponudbene dokumentacije izbranega ponudnika mora naročnik ponudniku, ki ni bil izbran, omogočiti vpogled oziroma kako presoditi, kaj dejansko v ponudbi izbranega ponudnika predstavlja poslovno skrivnost. Ne gre zgolj za to, […]

Evidenčna javna naročila

S 1. 1. 2022 smo začeli uporabljati novelo ZJN-3 B, ki je med drugim prinesla nove mejne vrednosti. Tako morajo naročniki pri oddaji javnih naročil uporabljati ZJN-3B1, če njihova ocenjena vrednost dosega oz. presega v zakonu določene zneske, in sicer: Splošno področje – blago/storitve/projektni natečaj = 40.000 EUR brez DDV – gradnje = 80.000 EUR […]

Postopek naročila male vrednosti

Postopek je opredeljen v 47. členu ZJN-3.1 ZJN-3B2 določa, da lahko naročnik med drugim izvede tudi postopek naročila male vrednosti, pri katerem pa obvestil v zvezi z njim ni treba poslati v objavo Uradu za publikacije Evropske unije, ampak zgolj na Portal JN. To pa na drugi strani pomeni, da je tudi rok za objavo […]

Evidenca gospodarskih subjektov z izrečenimi stranskimi sankcijami izločitve iz postopkov javnega naročanja

Ne samo, da je Državna revizijska komisija organ pravnega varstva v postopkih oddaje javnih naročil, ampak kot prekrškovni organ izvaja tudi nadzor nad izvajanjem zakona o javnem naročilu. To, po drugače povedano, pomeni, da v primeru suma prekrška Državna revizijska komisija (v nadaljevanju: DKOM) tudi uvede in vodi postopek o prekršku, o njem pa odloča […]

Pomen »neresnične izjave v ponudbi«

Torej obligatoren izrek stranske sankcije je problem predvsem, če pogledam nekaj primerov iz prakse, ki se nanašajo na neresnično izjavo v ponudbi ponudnika na javni razpis. V postopku javnega naročanja naročnik po pregledu in ocenjevanju ponudb odda javno naročilo na podlagi meril, potem ko preveri, da so izpolnjeni naslednji pogoji: […]

Dolžnost naročnika glede sklenitve pogodbe

Ali je gospodarski subjekt dolžan po pravnomočnosti obvestila o oddaji javnega naročila z naročnikom skleniti pogodbo? Kot izhaja iz Poročila o delu Državne revizijske komisije je eden od prekrškov tudi prekršek po 4. točki prvega odstavka 112. člena ZJN-3. Gre za prekršek, ko ponudnik kljub oddanemu javnemu naročilu ne sklene […]

Čas in kraj storitve prekrška

ZP-1 v 8. členu določa, da se, če ni v tem zakonu določeno drugače, v postopku o prekršku smiselno uporablja določbe kazenskega zakonika tudi glede časa in kraja storitve kaznivega dejanja. Iz 18. člena KZ-1 izhaja, da je kaznivo dejanje storjeno takrat, ko je storilec delal ali bi moral delati, […]

Prekrški v postopkih javnega naročanja

Po ZJN-3 je Državna revizijska komisija tudi prekrškovni organ. Prekršek je dejanje, ki pomeni kršitev – med drugim – zakona, ki je kot tako določeno kot prekršek in je zanj predpisana sankcija za prekršek (6. člen ZP-1). ZJN-3 določa prekrške, ki jih lahko storijo naročniki (111. člen ZJN-3) oziroma ponudniki, […]